Sökning: "val tjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden val tjänst.

  1. 1. Valet av streamingtjänster : Vilka faktorer har störst påverkan på konsumenters intention att behålla en streamingtjänst?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Carlsson; Mahmoud Khwaiter; [2023]
    Nyckelord :Streamingtjänster; upplevt värde; emotionellt värde; socialt värde; funktionellt värde; monetärt värde; användarvänlighet;

    Sammanfattning : Då marknaden för streamingtjänster för film och serier växt markant de senaste åren har intresset ökat för att förstå vad som motiverar konsumenter att prenumerera på och behålla en streamingtjänst framför andra. Studien ämnar undersöka vilka faktorer som är av störst betydelse i konsumenters val av streamingtjänst, samt undersöka vilka dimensioner av upplevt värde som har en positiv påverkan på intentionen att behålla en tjänst. LÄS MER

  2. 2. Applicering av additiv tillverkning för metall i svensk tillverkningsindustrin : En kvalitativstudie med fokus på utmaningar, möjligheter och framtidsutsikter

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Yasir Al-Sayed Issa; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Additivtillverkning (även känd som 3D-printing) är en samlingsbeteckning för en relativt ny tillverkningsteknik som går ut på att tillverka tre dimensionella objekt genom att bygga upp de lager för lager utifrån en digital ritning eller data modell. Under de senaste åren har tekniken upplevt en omfattande utveckling där nya appliceringar och användningsområden har vuxit fram, det gäller inte minst användningsområden där metalltillverkning förekommer. LÄS MER

  3. 3. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebru Erdal; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Credibility; Attitude; Word-of-mouth; Consumers buying behavior; Influencer marketing; Trovärdighet; Attityd; word-of-mouth; Konsumenters köpbeteende;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER

  4. 4. Limitations of cGAN in functional area division for interior design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julia Sommarlund; [2022]
    Nyckelord :Neural network; Conditional generative adversarial network; Interior design; Automated design; Neurala nätverk; Villkorligt generativt motståndsnätverk; Interiördesign; Automatiserad design;

    Sammanfattning : A process that historically has been hard to automate is interior design, mainly due to its subjective nature and lack of obvious guidelines. Scientifically, there is interest to examine if subjective processes can be automated using black box algorithms such as neural networks, as well as corporate interest in this subject to increase efficiency and create systems for automated floor plan design. LÄS MER

  5. 5. För Älskade saker : Ett hållbart designkoncept för återbruk av begagnade produkter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Malin Ruljeff; [2022]
    Nyckelord :Technical Design Engineering; Consumption; Ecological sustainability; Second-hand; Sticker; Gifts; Teknisk design; Konsumtion; Ekologisk hållbarhet; Secondhand; Klistermärke; Presenter;

    Sammanfattning : This thesis project is based on the area of ​​Technical Design with a focus on sustainable development and sustainable consumption. The purpose of the project is to develop a concept for a product or service that helps families with children to reduce their negative environmental impact without reducing the supply of the products they need. LÄS MER