Sökning: "varumärkesambassadörer och brand management"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärkesambassadörer och brand management.
1. Interaktionens betydelse mellan varumärken och konsumenter : En instrumentell fallstudie av varumärket Head and Shoulders och dess reklamfilm
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In today’s society, people do not solely purchase a product for its promised use. Instead, a brand is purchased and along with that brand comes a variety of associations. The associations of a product’s brand are what contributes to the added value that, according to this study, is what distinguishes a brand’s power. LÄS MER
2. Det lilla modevarumärkets möjligheter på internet- Ur ett brand management perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumärkesbyggande på grund av den höga informationstillgängligheten. Transparensen påinternet innebär att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och således påverkar hur ett företags varumärke uppfattas avkonsumenter. LÄS MER
3. Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. LÄS MER