Sökning: "varumärkesambassadörer och brand management"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärkesambassadörer och brand management.

  1. 1. Interaktionens betydelse mellan varumärken och konsumenter : En instrumentell fallstudie av varumärket Head and Shoulders och dess reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Cindy Bråtenfeldt; [2014]
    Nyckelord :Brand; creative advertising; brand-ambassadors; Goffman; impression management; Varumärke; kreativ reklam; varumärkesambassadörer; Goffman; impression management;

    Sammanfattning : In today’s society, people do not solely purchase a product for its promised use. Instead, a brand is purchased and along with that brand comes a variety of associations. The associations of a product’s brand are what contributes to the added value that, according to this study, is what distinguishes a brand’s power. LÄS MER

  2. 2. Det lilla modevarumärkets möjligheter på internet- Ur ett brand management perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LAILA OLSSON; [2011]
    Nyckelord :mode; small brands; online branding; fashion; internet; brand management; facebook; små varumärken; bloggar; bloggers;

    Sammanfattning : Internets framkomst medför nya utmaningar för företags kommunikation ochvarumärkesbyggande på grund av den höga informationstillgängligheten. Transparensen påinternet innebär att företag inte har i samma kontroll av sin kommunikation, utankonsumenterna har större makt och således påverkar hur ett företags varumärke uppfattas avkonsumenter. LÄS MER

  3. 3. Tro det om du vill, men relevant är det - Hur företag inom handel använder Event Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Åsa Höglund; Kelly Butler; Viktoria Bruce; [2009]
    Nyckelord :handel; event marketing; relevans; through-the-line-marknadsföring; varumärkesambassadörer och brand management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Företag inom handel är underrepresenterade i litteratur kring Event Marketing. Kommunikationsverktyget som erbjuder interaktion tilltalar dagens upplevelsesökande konsumenter. Event Marketing som verktyg är i sin tur underrepresenterat inom Brand Management. LÄS MER