Sökning: "Attributionsmodeller"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Attributionsmodeller.
1. Evaluating Marketing Initiatives using Explainable Machine Learning : An Alternative to Attribution Models
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Since its inception, Marketing has always needed more clearly defined incrementality, i.e., a measurement of advertisement effectiveness. Nowadays, Marketing is an evergrowing business; within it, Digital Marketing is taking the spotlight. LÄS MER
2. Insights on Creating a Growth Machine Using Attribution Modelling
Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : Given access to detailed tracking data, the problem of attribution modelling has recently gained attention in both academia and the industry. Being able to determine the influence of each marketing channel in driving conversions can help advertisers to allocate their marketing budgets accordingly and ultimately increase their customer base and achieve a higher Return On Investment (ROI). LÄS MER
3. Data driven marketing : How to gain relevant insights through Google Analytics
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In this report, problems regarding the retrieving, measuring, and analysis of data when analysing marketing effects in the web analytics tool Google Analytics will be discussed. A correct setup, configuration, maintenance, campaign tracking and the understanding of the data in Google Analytics is essential to be able to achieve relevant insights. LÄS MER
4. Attribution i praktiken : En kritisk granskning av attributionsmodeller inom marknadsföring för e-handelsföretag
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Den snabba framväxten av Internet försvårade evalueringen av hur Internet skulle användas i affärsverksamheter. E-handeln blev snabbt en accepterad del i verksamheten för många företag och ett koncept känt som attribution applicerades på marknadsföringskanaler. LÄS MER