Sökning: "BRITISH AIRWAYS"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden BRITISH AIRWAYS.
1. Utvecklingen av hållbarhetsredovisning : En dokumentstudie av fyra europeiska flygbolags hållbarhetsredovisning och deras utveckling mellan år 2008 och 2018
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företags ansvar för deras samhällspåverkan resulterade i begreppet CSR. Företagens samhällsansvar utgörs av att minimera de negativa konsekvenserna företagets verksamhet medför ur ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt perspektiv. En aktuell bransch som vänt i fokus är flygbranschen. LÄS MER
2. Airlines experiential marketing: gaining and retaining customers : Case studies of British Airways, SAS, Air France, Easy jet and KLM
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Title: Airlines experiential marketing: gaining and retaining customers Research Question: How do airlines use the experiential marketing to gain and retain consumers? Supervisor: Venilton Reinert Course: Strategic Marketing with Independent Project Keywords: Airlines, experiential marketing, experience, loyalty, sense, emotions, feelings Purpose: The aim of this research is to understand how airlines’ users can be acquired and kept thanks to experiential marketing. This study allows analysing the news consumers’ expectations and how companies adapt their strategies to meet customers’ needs thanks to experiential marketing. LÄS MER
3. The Consequences of Consumer Brand Hate - A Case Study of Anti-branding Websites in the Airline Industry
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Consequences of Consumer Brand Hate: A Case Study of Anti-branding Websites in the Airline Industry Seminar Date: May 30, 2016 Course: BUSN39 - Degree Project in Global Marketing Authors: Brittany Purkis, Lisa Scheider Advisor: Annette Cerne Keywords: Brand Hate, Anti-branding, Airline Industry, Consumer Brand Relationship (CBR), Consumer Complaint Behavior, Brand Avoidance, Consumer Dissatisfaction, Customer Service Quality. Purpose: The purpose of the study is to draw further understanding and investigate the hate relationship between a particular company and consumers and to develop theory in this area of study that has grown in relevance. LÄS MER
4. I nationens intresse? EU-rättens reglering av och kommissionens syn på statsstöd till flygsektorn och statliga flygbolag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Den europeiska flygmarknaden har under nästan hela 1900-talet dominerats av nationella flygbolag som har subventionerats för att kunna upprätthålla stora linjenät och en hög servicenivå. Flygbolagen var länge undantagna från Europeiska unionens konkurrens- och statsstödsregler men kraven på en avreglering ökade under 1980-talet. LÄS MER
5. Den finansiella krisen 2008 : En studie av dess påverkan på British Airways-World Cargo och dess finansiella operationsstrategi
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The financial crisis in 2008, effected companies around the globe and forced them to change their operational strategies, in order to survive. Companies with international links needed to consider external effects and due to that adapt their strategies on a global level. LÄS MER