Sökning: "Clothing store personnel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Clothing store personnel.

  1. 1. "Hej, behöver du hjälp?" : En studie om kunders erfarenheter av och önskemål om interaktion med personal i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mariella Reihammar; Albina Sjöberg; Katarina Thoor; [2018]
    Nyckelord :Interaction; Clothing store personnel; Customer value; Value creation; Customer wants; Service encounter; Interaktion; Personal i klädbutik; Kundvärde; Värdeskapande; Önskemål; Kundmöte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kunders erfarenheter av och önskemål kring interaktionen med klädbutikers personal. Vidare undersöker studien på vilket sätt kunder vill att interaktionen ska ske samt inom vilka zoner och vid vilka tillfällen. LÄS MER

  2. 2. Den obemannade klädbutiken : En kvantitativ studie om upplevelsen av servicekvalitet för generation Z gällande personlig interaktion & självserviceteknologi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ewonne Hultkvist; Andrea Norberg; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; Personal Interaction; Self-Service Technologies; Service Quality; RSQS; Attribute-based model; Generation Z; Personlig interaktion; Självserviceteknologi; Servicekvalitet; RSQS; Attributebased model;

    Sammanfattning : Med anledning av det förändrade konsumentbeteendet saknar författarna aktuell forskning som behandlar den nya generationens upplevelse av servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi. Hur värderar framtidens kunder den tillgänglighet som de digitala verktygen erbjuder och hur påverkas kundens syn på värdet av personlig interaktion? Studien syftar till att analysera och förklara hur generation Z upplever servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi i klädbutiker. LÄS MER

  3. 3. Hur män handlar mode : En undersökning om mäns köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Regina Tell; Therese Höök; Olivia Vaagenes Rehmberg; [2016]
    Nyckelord :customer service; buying behaviour; buying process; SERVQUAL; service quality; Kundservice; köpbeteende; köpprocessen; SERVQUAL; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Shopping har tidigare varit en aktivitet som främst kvinnor har ägnat sig åt, men de senaste decennierna har fler och fler män börjat visa intresse för mode och shopping. I denna uppsats har vi valt att undersöka hur män beter sig när de handlar modekläder och hur de vill bli bemötta av personal i butik. LÄS MER

  4. 4. ATT VARA ELLER ICKE VARA? - En studie om effekter av kongruensnivå mellan personalklädsel och varumärket

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Rune; Channa Rogsten Zammel; [2014]
    Nyckelord :congruense; consumer behaviour; employee clothing; schema congruity; customer responses;

    Sammanfattning : Many companies have a specific dress code in the workplace. In some companies, the code is not very extensive, while other companies have uniform requirements. What is little understood however, is what effect different staff clothing might have on consumer response in terms of satisfaction, purchase intent, attitude, interest and so on. LÄS MER

  5. 5. Shoppertainment : "Going shopping is the new going to church" - Mackereth S.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Åsa Hedlund; Malin Nässel; [2010]
    Nyckelord :beklädnad; branschblandning; butiksmiljö; detaljhandel; mode; personal; shopping; underhållning; upplevelse; varor;

    Sammanfattning : Over the past 20 years, retailers have embraced new international trends, which created a strong economic growth. Experiences are one of the trends that will be a significant part of future retail. The purpose of this thesis is to find components that can provide a positive experience in a clothing store to the customer. LÄS MER