Sökning: "Design-Driven Innovation"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Design-Driven Innovation.
1. Vibraesthetics of Music : The design of BEATHOVEN: a haptic device for enjoying music through vibrotactile sensations
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The project has the purpose of designing and developing a wearable haptic device for experiencing music through tactile vibrations on the body, and the result is the product concept BEATHOVEN and a completely new way of experiencing music. Music is powerful, it touches our soul and gives form to our emotions. LÄS MER
2. The role of innovation resistance in the design of service innovations : A study on shared mobility services
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : According to innovation literature, between 50% and 90% of innovations fail. An explanation for failing innovations is offered by scholars in the field of innovation resistance, who argue that it is more relevant to pay attention to the reasons why consumers reject an innovation, rather than learning about their motivations to adopt a new product or service. LÄS MER
3. En teknisk konsults förmåga att skapa värde : En möjlig utvecklingsprocess från traditionell domänexpertis till ledande inom innovation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Ett av de företag som ligger i framkant vad gäller hållbar utveckling är WSP, vilket är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. De har ett globalt innovations- och hållbarhetsprogram som ger stöd i ett arbete med att framtidssäkra sina uppdrag: Future Ready. LÄS MER
4. Något vi aldrig sett, en annorlunda toalett : En studie om hur ett rum kan få ett nytt syfte genom designdriven innovation.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Vi människor spenderar hela våra liv med att leta efter och bestämma meningar och syften för saker. Vi gör det för att skapa en helhet av vårt liv och vår omvärld. Genom detta är det också möjligt att hitta och ta fram nya meningar och på så sätt skapa innovationer. LÄS MER
5. The Twilight of Business and Design - An anthropological inquiry into the hidden meanings of innovation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialantropologiSammanfattning : Formålet med denne opgave er at undersøge, hvorfor den humanistiske faglighed, specielt med fokus på anvendt antropologi og materialitet, er begyndt at blive et så eftertragtet redskab i business og designverdenen. Med udgangspunkt i grundlæggerne af ReD Associates , som er de danske antropologer C. Madsbjerg og M. B. LÄS MER