Sökning: "Emoji’s"

Visar resultat 6 - 10 av 61 uppsatser innehållade ordet Emoji’s.

  1. 6. Expressive Signals : The art of connecting: Enhancing digital expression through crafted connectivity and micro-interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linda Marie Kraft; [2023]
    Nyckelord :storytelling; digital communication; micro interactions; design system; haptics;

    Sammanfattning : How do we design for connection? How might we introduce quirkiness, personal expression and a little bit of magic to our unified, unemotional black screens? Working with design systems can have perks, but something gets lost when we systemise how we communicate. I argue to open up rigid design systems and loosen their rules to elicit something new that’s cute, weird, and so unique: it becomes magical. LÄS MER

  2. 7. Ethos, Pathos, Logos - Gilla, Kommentera, Dela : En kvalitativ innehållsanalys om de likheter och olikheter mellaninfluencer nivåerna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Carl Sundbom; Sofie Söder; [2023]
    Nyckelord :influencer; retorik; parasociala interaktioner; emojis; influencer marketing;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Det problemområde vi utgår ifrån i denna studie är att det finns skillnader och flera genomgående teman i hur ett betalt samarbete ser ut och skapas beroende på vilken nivå en influencer ligger på, det vill säga micro, macro och megainfluencers. Syftet med studien är att undersöka olikheter och likheter i retoriken av betalda samarbeten publicerade på Instagram av olika nivåer av influencers, dessa influencer nivåer är; mico influencers, macro influencers och mega influencers. LÄS MER

  3. 8. A TAILORED MENU OF DRUGS: THE ADVERTISEMENT AND SALE OF DRUGS ON TIKTOK : A NETNOGRAPHIC ANALYSIS OF THE SWEDISH DRUG DEALING MARKET ON A SOCIAL MEDIA PLATFORM

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Nicole Larsson; [2023]
    Nyckelord :netnography; cyber-environment; drug promotion; sale of drugs; algorithms; social media platforms; drug dealing activity;

    Sammanfattning : PURPOSE - The issue of drug markets on social media platforms are under-researched. To help address the research gap, this paper accounts for the emerging drug dealing trends surrounding the community on TikTok. LÄS MER

  4. 9. Sentiment Analysis for Talent Attraction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen; Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Jelena Zec; [2023]
    Nyckelord :NLP; sentiment analysis; BERT; transformers; Business and Economics;

    Sammanfattning : The reputation of a company on employer review platforms can have a significant impact on its ability to attract talented workers. Companies use sentiment analysis to learn how their employer brand is perceived online. LÄS MER

  5. 10. Der Gebrauch von Emojis in WhatsApp-Chats : Pragmatische und Semiotische Funktionen und Code-Switching

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska

    Författare :Delila Imamovic; [2022]
    Nyckelord :Emojis; Pragmatik; Semiotik; Code-Switching; Internetbasierte Kommunikation; WhatsApp.;

    Sammanfattning : In dieser Studie werden zwei Forschungsfragen analysiert. Die erste Frage konzentriert sich darauf, herauszufinden, welche pragmatischen und semiotischen Funktionen in der Alltagssprache des deutschsprachigen Raums in Bezug auf die Verwendung von Emojis existieren. LÄS MER