Sökning: "Emotion och motivation"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden Emotion och motivation.

  1. 1. Omvandla utmaningar till möjligheter: Läs- och skrivsvårigheter och elevers välmående inom webbutveckling/programmering.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Linda Wannerö Avramidou; Ehab Rada; [2024]
    Nyckelord :cognition; educational challenge; emotion; learning styles; motivation; programming; reading and writing difficulties; web development.; Emotion; inlärningsstrategier; kognition; läs- och skrivsvårigheter; motivation; programmering; utbildningsutmaningar; webbutveckling;

    Sammanfattning : This thesis delves into the unique educational challenges and learning styles of students with reading and writing difficulties, specifically within the context of programming and web development. We explore the aspects of cognition, emotion, and motivation, offering a nuanced exploration of how task structures and educational environments impact these students. LÄS MER

  2. 2. Ett sätt att nå flera nivåer av rörelse samtidigt: Fysioterapeuters erfarenheter av att arbeta med Hästunderstödd terapi

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering

    Författare :Matilda Uggla; [2023]
    Nyckelord :Equine assisted therapy; Equine assisted interventions; physiotherapy; movement; evidence-based practice; health promoting; qualitative method; Hästunderstödd terapi; Hästunderstödda insatser; Fysioterapi; Rörelse; evidensbaserad praktik; hälsofrämjande; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Introduktion: Hästunderstödd terapi (HUT) är ett växande kunskapsområde där studier visat välgörande effekter i flertalet patientgrupper. Att beskriva HUT generellt har försvårats av metodologiska orsaker. LÄS MER

  3. 3. Förundrad av fysik? : En fenomenologisk studie kring högstadieelevers upplevelser av förundran som epistemisk känsla i fysikundervisningen

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Stoor; [2023]
    Nyckelord :science education; physics; lower secondary school; epistemic emotions; phenomenology; wonder; Naturvetenskapsundervisning; fysik; högstadiet; epistemiska känslor; fenomenologi; förundran;

    Sammanfattning : Naturvetenskapsundervisning idag tenderar att måla en bild av att allt redan är förklarat och alla samband är upptäckta inom naturvetenskap. Skolans jobb handlar bara om att lära ut alla förklaringarna. LÄS MER

  4. 4. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Sköld; Oskar Sjölund; [2023]
    Nyckelord :B2B; Organizational buying behavior; Brand preference; Emotions; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Varumärkespreferenser; Känslor;

    Sammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER

  5. 5. Beundran och motivation till handling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Joakim Pettersson; [2022]
    Nyckelord :admiration; other praising emotions; positive emotions; motivation; values;

    Sammanfattning : Begränsad forskning har gjorts om den positiva emotionen beundran som associerats med motivation till handling. Förståelse av värden och emotioner tyder på att beundran kan främja psykisk hälsa genom värdeuppfyllelse. LÄS MER