Sökning: "Eric Lindén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Eric Lindén.

  1. 1. Self-service technology and Baby boomers : A qualitative study of baby boomers’ acceptance towards self-scanning devices in supermarkets. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eric Lindén; Casper Elheim; Hannes Löfquist; [2021]
    Nyckelord :Baby boomers; self-service technology; self-scanning; technology acceptance model; technology anxiety; technology innovativeness; self-efficacy; attitudes.;

    Sammanfattning : Abstract  Title: Self-service technology and baby boomers: An empirical study of baby boomers’ acceptance towards self-service technologies in supermarkets. Authors: Casper Elheim, Eric Lindén & Hannes Löfquist Institution: Linnaeus University, School of Business and Economics. LÄS MER

  2. 2. Arbetsterapeutiska utredningar och interventioner i skolan för barn med autismspektrumtillstånd : En scoping review

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Hälsohögskolan

    Författare :Ronja Lindén; Alexandra Lundgren; [2019]
    Nyckelord :Autism; activity and participation; sensory interventions; challenging behavior; occupational justice; Autism; aktivitet och delaktighet; sensoriska interventioner; utmanande beteende; aktivitetsrättvisa;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning visar på att barn med funktionsnedsättningar vill delta i alla aktiviteter i skolan men att de inte kan. Detta kan bero på brist på anpassningar och stöd, insatser kopplade till arbetsterapeutens kompetensområden. LÄS MER

  3. 3. Lärares utmaningar och arbete mot ett inkluderande klassrum med barn i behov av särskilt stöd En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Moa Eriksson; Zara Lindén; [2018]
    Nyckelord :Inkludering; likvärdig utbildning; särskilt stöd; anpassning; behov; kompetens.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Dagens skola ska arbeta med inkludering och ska på så sätt anpassa undervisningen efter varje elevs enskilda behov och förutsättningar. Detta innebär att skolan ska stödja alla barn som på något vis kan behöva stöttning i sin utveckling och som även behöver dom rätta verktygen till att nå målen. LÄS MER