Sökning: "Försäljningsstrategi"

Visar resultat 11 - 12 av 12 uppsatser innehållade ordet Försäljningsstrategi.

  1. 11. De ofrivilliga välgörarna. En kritisk diskursanalys av svenska modeföretags ansvarskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Therese Nielsen; [2011]
    Nyckelord :konsumtionsliv; klasspecifika risker; postmodern etik; webbkommunikation; CSR-socialt företagsansvar; marknadslogik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Påtryckta av diverse stakeholders samt media är företag idag tvingade att ta ställning till ett socialt företagsansvar. I det postmoderna samhället försöker företag legitimera sin verksamhet och de risker den producerar eftersom legitimering hos intressenter och allmänhet är en förutsättning för att kunna uppnå det yttersta syftet; ekonomisk vinst. LÄS MER

  2. 12. Försäljningsprocesser i konsultföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Elofsson; Carl Ramel; Daniel Nadjafi; [2009]
    Nyckelord :Försäljningsprocesser; Försäljningsstrategi; Best practice; Konsultföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SYFTE: Syftet med denna uppsats är att undersöka möjligheterna kring att skapa en best practice metod för försäljningsprocesser i konsultföretag. METOD: Vi har med en abduktiv ansats genomfört en kvalitativ fallstudie på försäljningsprocesser hos sju etablerade konsultföretag på den Svenska marknaden. LÄS MER