Sökning: "Försäljningsstrategi"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet Försäljningsstrategi.

  1. 6. Communication and sales channels' role in international market entry for innovative new venture firms : A case study on TLight

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Winblad von Walter; [2017]
    Nyckelord :International market entry; Sales and communication channel strategies; New ventures; Customer perceived value;

    Sammanfattning : Globalisation has taken the world by storm by opening opportunities for new markets and easier communication. The general economic climate during the last decade is one reason to this, and the impact has resulted in internationalisation as a key strategy for survival. LÄS MER

  2. 7. Förändring i försäljningsstrategi hos medlemmar i Lantmännen : vad är effekten av informationsasymmetri?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Lindkvist; Philip Stråkander; [2016]
    Nyckelord :informations asymmetri; försäljningsstrategi; Lantmännen; öppna prisnoteringar;

    Sammanfattning : De senaste årens kraftiga prisvariationer på spannmålsmarknaden har ställt lantbrukarens försäljningsstrategi i centrum. Lantbrukaren har även fått flera sätt att prissäkra sin spannmål på. Detta har lett till ökad möjlighet för lantbrukaren att diversifiera sin försäljningsstrategi för att på så sätt sprida sina risker. LÄS MER

  3. 8. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom

    Master-uppsats, KTH/Organisation och ledning

    Författare :MIKAEL HULTÉN; [2016]
    Nyckelord :Digitalisation; Sales strategy; B2B sales; Customer decision Journey; Digital Business; Digitalisering; försäljningsstrategi; B2B-försäljning; Digital Business;

    Sammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER

  4. 9. En jämförande studie av säljklimatet inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Camilla Abrahamsson; Philip Dubois; Erik Englund; [2015]
    Nyckelord :Försäljning; försäljningsstrategier; företagshälsovårdsmarknaden;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att beskriva hur startup-bolag kan identifiera den försäljningsstrategi som lämpar sig bäst inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige.  Dessa utmaningar har sedan lyfts till en generell nivå där syftet är att identifiera företags försäljningsstrategier i relation till olika mikromarknader. LÄS MER

  5. 10. Parallellimport : Parallellimportens verkningar och varumärkesrättsinnehavarens möjlighet att skydda sitt varumärke vid parallellimport

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Darja Buitseva; [2013]
    Nyckelord :Parallellimport; renomméskador; varumärkesrättsinnehavare; konsumtion; gemensam marknad; EU:s inre marknad; ömsesidigt erkännande; varumärkets anseende;

    Sammanfattning : Med parallellimport menas att en återförsäljare som inte är en del av varumärkesrättsinnehavarens vanliga, redan etablerade distributionsled, importerar de varumärkesskyddade varorna och har sedan rätt att sälja vidare dessa utan varumärkesrättsinnehavarens samtycke. En förutsättning är dock att konsumtion måste ha skett. LÄS MER