Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Gröna modeannonser som trovärdiga eller inte? : En kvalitativ studie som undersökerkonsumenters tolkningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Andersson; Saga Bivall; Maria Rudblad; [2020]
    Nyckelord :Sustainable fashion; marketing; green marketing; consumer behaviour; interpretatio; Hållbart mode; marknadsföring; grön marknadsföring; konsumentbeteende; tolkning;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med konsumenternas stigande intresse för hållbara modeprodukter har den gröna marknadsföringen från fast fashion-företag ökat. Eftersom det finns uppfattningar om att modeindustrin inte relateras till hållbarhet kan modeföretags försök att nå ut tillkonsumenterna via sin gröna kommunikation uppfattas på ett felaktigt sätt. LÄS MER

  2. 2. A customer-centric evaluation of a smart manufacturing concept : Development of a continuous improvement strategy for improving the productivity of a small and medium-sized enterprises

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Laufey Benediktsdóttir; [2019]
    Nyckelord :Smart manufacturing; customer value; key performance indicator; data analysis; continuous improvement; Smart tillverkning; kundvärde; nyckeltal; dataanalys; ständig förbättring;

    Sammanfattning : Nytt AB is a startup focusing on simplifying the concept of smart manufacturing to small and medium-sized companies providing an add-on machine monitoring solution for data analyzing. The product is currently under development with the final product soon to be launched. In the next phase of Nytt AB, a marketing plan has to be strategized. LÄS MER

  3. 3. Lönsamhet i vindkraft : en fallstudie av lönsamheten i vindkraftverk belägna i Gns

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Emilia Kreutz; Ellinor Peterson; [2018]
    Nyckelord :investeringsteori; vindkraftverk; lönsamhet; återbetalningstid; transaction costs; asset specificity;

    Sammanfattning : Mängden el som produceras via vindkraftverk har stadigt ökat de senaste 20 åren. Detta arbete undersöker hur vindkraftens lönsamhet utvecklats under denna tid och i vilken utsträckning ägarna har kunnat påverka. Investering i vindkraft inkluderar ett påtagligt avkastningskrav, det vill säga att det föreligger en lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. Matbutikers hantering av mjölk och mjölksubstitut; spill och försäljningsstrategi

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Camilla Bratt Forss; Karolina Strömberg; [2018]
    Nyckelord :waste; wastage; management; supermarket; soy milk; almond milk; milk; milk substitutes; ICA; COOP; spill; matbutiker; hantering; coop; ICA; alpro; arla; mjölksubstitut; mandelmjölk; mjölk; sojamjölk;

    Sammanfattning : I dagsläget överproduceras och överkonsumeras mat, samtidigt slängs 30% av all mat som produceras i världen. Matproduktionen står för en stor del av världens miljöbelastning; främst genom animaliska produkter såsom kött och mejeriprodukter, och därför har ämnet blivit mycket omtalat. LÄS MER

  5. 5. Prisstrategier på nyproduktion : En studie om budgivning kontra fast pris

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Amanda Belloni Lidbrink; Julia Bergqvist; [2017]
    Nyckelord :Auction; Fixed price; Price strategies; Sale strategies; Budgivning; Fast pris; Försäljningsstrategier; Prissättning;

    Sammanfattning : Till följd av att större delen av alla nyproducerade bostadsrätter i Stockholms kommun idag säljs till fasta priser är det intressant att undersöka och ta reda på varför inte fler bostadsproducenter använder sig av budgivning som försäljningsstrategi. Hur dessa fasta priser fastställs av bostadsproducenterna och vad som ligger till grund för den bedömningen, är även det en intressant aspekt. LÄS MER