Sökning: "Internationell ekonomi sammanfattning"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Internationell ekonomi sammanfattning.
1. Varför internationell marknadsföring : En studie om internationella marknadsföringsstudenters motivationer bakom deras programval
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisationSammanfattning : Abstract Date: 2020/06/02 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: D’alessandro Maximillian & Mills Dominic (1995/02/11) (1998/09/26) Title: Why international marketing? - A study on the underlying motivational factors behind international marketing students choice of higher education Tutor: Andreas Pajuvirta Keywords: Motivation, students, consumer behaviour, hedonism, utilitarism, intrinsic motivation, extrinsic motivation Research question: Which motivational factors affect students when choosing the international marketing programmes in Sweden? Purpose: The aim of this study is to contribute to a greater understanding of the existing, limited research regarding the motivational factors behind international marketing students choice of course. Furthermore, the study aims to create a holistic view of what motivational factors affect international marketing students when choosing their course. LÄS MER
2. En kvalitativ studie om hur företag använder content marketing för att skapa lojala kunder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Abstract Titel: Content Marketing - A study of how companies work with content marketing to create loyal customers Authors: Emma Persson and Jennifer Sirén Supervisor: Navid Ghannad Examiner: Hélène Laurell Level: Bachelor Thesis in Business Administration, focusing on International Marketing (15 ECTS), Spring-2016 Keywords: Content marketing, storytelling, customer loyalty, relationship marketing Purpose: The purpose of the study is to gain a better understanding of how businesses use content marketing to create loyal customers. Frame of References: This section begins with storytelling and content marketing, followed by relationship marketing and customer loyalty. LÄS MER
3. Forward commitment : en metod för innovationsupphandling
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Samhället är i stort behov av nya innovativa varor och tjänster för att lösa stora framtida utmaningar. Nedbrutet till hälso- och sjukvårdens behov handlar det om att hantera en förändrad demografisk situation, livsstilssjukdomar, sjukhusresistenta bakterier, begränsad personalstyrka, begränsad ekonomi och nationella och internationell miljöpolicy. LÄS MER
4. Internt Kunskapsutbyte : Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Internt kunskapsutbyte – Internt kunskapsutbyte inom internationella fastighetsmäklarföretag Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Josefin Löflund-Wikström & Sara Wennertorp Handledare: Pär Vilhelmson, Maria F. Malama och Ernst Hollander Datum: 2014-06 Syfte: Syftet med vårt arbete är att undersöka hur svenska tjänstebaserade företag på en internationell marknad skapar internt kunskapsutbyte mellan huvudkontor och lokalkontor. LÄS MER
5. Den mörka sidan av turismen, barnsexturism
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : SAMMANFATTNING Turismen är den största folkvandringen i modern tid. Under år 2008 reste 922 miljoner turister, denna siffra beräknas stiga till 1,6 miljarder år 2020. I många år har turismindustrin blivit utmanad av media och myndigheter att ge ett snabbt socialt ansvar, till följd av öppna gränser och arbetskraftens migration. LÄS MER