Sökning: "Kineser"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet Kineser.
11. Förbered för invasion från Öst? : En kvalitativ studie om huruvida Sverige kan och bör satsa mer på att attrahera fler kinesiska turister
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Kina är idag en av världens ledande ekonomier och placerar sig på andra plats gällande landets BNP. Under de senaste åren har tillväxten av Kinas turistnäring ökat i en snabb takt. LÄS MER
12. Behåller skandinaver sin skandinaviska ledarstil när de leder i Kina?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ledare förändrar eller anpassar sitt sätt att leda, när de arbetar i en annan kultur än den de är uppväxta i. Vi avgränsar studien till att studera skandinaviska ledare i Kina som leder kineser. Vi har genomfört 11 intervjuer med skandinaviska ledare, både på plats i Kina och i Sverige. LÄS MER
13. Folkberättande kring det nya milleniet: berättelser om Kina i Kina kan säga nej och Kina är inte glad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/KinesiskaSammanfattning : En detaljstudie av två böcker från Folkrepubliken Kina, Kina kan säga nej (1996) samt Kina är inte glad (2009). Dessa böcker är skrivna av två, delvis överlappande, författargrupper. LÄS MER
14. Vad lockar kineser till Sverige?
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Kinas ekonomi blir allt starkare och i takt med det förbättras också den kinesiska levnadsstandarden. Förbättringarna innebär att fler kineser har råd att resa utomlands och antalet kinesiska turister som reser utomlands ökar för varje år. 2003 var Kina den fjärde största nationen i världen för utrikesresor. LÄS MER
15. Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam
D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Författare: Niklas Nordmalm Titel: Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam Kurs: Påbyggnadskursen (D) för medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs Universitet Termin: VT 2010 Syfte: Studien avser att, utifrån en receptionsanalytisk forskningstradition, analysera den unga generationen kinesers tolkningar av reklam med hänseende till följande frågeställningar: 1. Vilka tolkningar gör den unga generationens kineser av reklam? 2. LÄS MER