Sökning: "Let Me In"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden Let Me In.

  1. 1. Det förbannade intellektet : En essä om hur tänkandet stör en konstnärlig praktik

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Carola Björk; [2023]
    Nyckelord :artistic practice; practical knowledge; intellect; intuition; self cultivation; mind-body problem; no-mind; love; now; presence; Henri Bergson; Zen; Erich Fromm; konstnärlig praktik; praktisk kunskap; intellekt; intuition; självkultivering; kropp-själ problem; no-mind; kärlek; nu; närvaro; Henri Bergson; zen; Erich Fromm;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen, vilken är skriven som en vetenskaplig essä, undersöker jag konstnärens praktiska kunskap med utgångspunkt i en situation där jag målar. Vad jag intresserar mig för är hur tänkandet påverkar den kroppsliga handlingen. LÄS MER

  2. 2. An Introduction to p-adic Analytic Groups

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH; Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten); Lunds universitet/Matematikcentrum

    Författare :Frieder Selisko; [2023]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : In this thesis we introduce the concept of a p-adic analytic pro-p group. To do so we discuss important theorems and concepts connected to more general types of groups, these include profinite groups, pro-p groups, powerful p-groups, powerful pro-p groups and uniform groups... LÄS MER

  3. 3. ”Jag räknar med att barnen har det bra och annars säger de till” : En kvantitativ studie av vårdnadshavares perspektiv på relationer och kommunikationens innehåll i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Isabelle Stenback; Rebecca Westlund; [2023]
    Nyckelord :Relationship; communication; quantitative study; statistical analyse; parents; preschool;

    Sammanfattning : In the preschool’s curriculum, it appears a collaboration between home and preschool is important for the child’s care as well as development and learning. From what we have seen, however, most of the research studies that refer to the relationship and communication between the parties are only based on the perspective of the preschool teachers. LÄS MER

  4. 4. Låt mig få berätta! : Barns möjlighet till kommunikation och delaktighet i språklig undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Camilla Jonsson; Desirée Karlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Being Like Water: Exploring Openness, Intuition, and External Creative Tools as Parts of the Creative Process

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i Malmö

    Författare :Eli Tausen Á Lava; [2022]
    Nyckelord :music composition; openness; intuition; external creative tools; creative blocks; changing plans; decision-making; Eastern philosophy; Performing Arts; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : How can openness, intuition and external creative tools be valuable assets to the creative process? In this thesis, I explore that question as it relates to three distinct perspectives: my reflections on my own approach, other artists’ thoughts on the subject and the composition of my orchestral piece "let me cry" (2022). My findings are that by integrating openness, intuition, and external creative tools into one’s creative practice, one can more easily overcome creative blocks, come up with material, and think of original ideas while saving time and energy that would otherwise be spent on considering various options or coming up with solutions to creative problems. LÄS MER