Sökning: "Lukas Morinder"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lukas Morinder.

  1. 1. From Print to Social: Does the Choice of Media have an Impact on the Brand Building Process?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Silvegren; Lukas Morinder; [2016]
    Nyckelord :Brand Equity; Customer-Based Brand Equity; Brand Personality; New Media; Traditional Media; Social Media; Print Media; Newspaper; Facebook; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Based upon previous theories on customer-based brand equity, this study investigates whether the usage of either print or social media have relatively stronger impact upon the brand building components; brand awareness, emotional and functional brand image, willingness to pay a price premium and purchase intention. Methodology and Empirical Evidence: Perceptions on fictional advertisements were collected from a total of 493 respondents. LÄS MER

  2. 2. Crisis Management: Authenticity and Brand Essence Is the Prattfall Effect Applicable to Brands?

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Brittany Purkis; Andreas Byberg; Lukas Morinder; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Tangen; Lukas Morinder; Elin Lyrfors; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesstyrka; Radioreklam; Jennifer Aaker; Varumärkespersonlighet; Dialekt; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER