Sökning: "Luxury brand online"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Luxury brand online.
1. From Elite to Everyone: How User-Generated Content Democratizes Hermès and Challenges Its Exclusivity
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to add to existing research and create a deeper understanding regarding the influence of online narratives on luxury brand attitudes. The research aims to explore how luxury brands are portrayed by social media users, in order to gain a cohesive understanding of its effect on the attitudes that are formed towards the brand. LÄS MER
2. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER
3. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER
4. Finding The Perfect Influencer-Brand Fit: A quantitative study on how the combination of social media influencer type and brand type affects the success of an influencer collaboration.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In recent years, the use of influencer marketing as a marketing tool has become increasingly popular. With the growth of influencer marketing, different social media influencer (SMI) types have emerged. Previous literature has explored the favorability of one SMI type over another, but none have incorporated brand type as a moderator. LÄS MER
5. Tick-Tock: Time to invest? : A Study of the Investment Performance of Luxury Watches versus Traditional Assets
Master-uppsats, Linköpings universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background: This study discusses the phenomenon of luxury goods as investment assets,focusing on luxury watches in particular. The rise of globalization and increased wealth,particularly among the middle and high-income groups in developing countries, hascreated a larger potential customer base for luxury items. LÄS MER