Sökning: "Målgrupp"

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade ordet Målgrupp.

  1. 1. Sambandet mellan identitetsstatus och romantisk anknytning hos unga vuxna

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jonas Sohl; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Unga vuxnas psykiska ohälsa ökar samtidigt som deras känsla av sammanhang minskar i Sverige. Utöver förbättrade socioekonomiska förutsättningar, behövs fördjupade kunskaper om målgruppens psykologi och relationella fungerande för att samhället ska kunna erbjuda bättre stöd och behandling för denna målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Konsten att vänta : En studie om hur konst i väntrum kan påverka patienters hälsa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Camilla Rönnberg Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Offentlig konst; färgpåverkan; formpåverkan; välbefinnande; konst i vårdmiljöer;

    Sammanfattning : FN:s globala mål nr 3 handlar om god hälsa och välbefinnande, inom detmålet ryms dagens problematik med psykisk ohälsa, ett samhällsproblemsom många lider av. Under 2018 svarade 17% i åldrarna 18-64 år att de ledav nedsatt psykiskt välbefinnande. LÄS MER

  3. 3. Gamification som metod för att skapa engagemang : En undersökning av användarbehov i hälsoapplikationer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Paulina Sandberg; Agnes Johansson; [2023]
    Nyckelord :Gamification; UX design; Interaktionsdesign; Användbarhet; User onboarding;

    Sammanfattning : Företag blir mer effektiva när deras medarbetare mår bra och därför kan det vara till stor nytta att ta sig an en strategi som uppmuntrar detta. Wellr är en tjänst som fokuserar på helhetshälsan och är utformad för att främja en hälsosam livsstil bland medarbetare, samtidigt som det leder till ett mindre antal sjukskrivningar på arbetsplatser. LÄS MER

  4. 4. Bilden av ett startup : En studie om partnerskaps påverkan på startups varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Forster; Moa Werderitsch; [2023]
    Nyckelord :Startup; partnerskap; varumärkesimage; varumärkesidentitet; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Antal startupföretag i Sverige ökar för varje år, vilket innebär att konkurrensen ökar. På grund av detta behöver företagen i högre grad differentiera sig på marknaden genom att ha ett starkt varumärke, vilket skapas av att ha en tydlig varumärkesidentitet och varumärkesimage. LÄS MER

  5. 5. Vad motiverar seniorer att ta del av individanpassade insatser för samvaro och aktivitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Stina Holmgren; Anna Rahm; [2023]
    Nyckelord :Socialt deltagande; gemenskap; socialt arbete; individanpassning; gerontologi;

    Sammanfattning : Många seniorer i Sverige är socialt isolerade, och forskning har indikerat att de insatser som ges inte når rätt målgrupp i tillräckligt hög grad. Utifrån detta syftar denna studie till att undersöka vad som motiverar seniorer att ta del av individanpassade insatser för samvaro och aktivitet, vad som möjliggör och hindrar detta deltagande, samt vilken påverkan kontakten med insatsen har för detta. LÄS MER