Sökning: "Marknadsföringspsykologi"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringspsykologi.

  1. 1. Förtroendets betydelse för konsumenter i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie i marknadsföringspsykologi inom apoteksbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lowisa Löfsten Oscarsson; Carolina Germer; Hanna Holmgren; [2019]
    Nyckelord :Förtroendebaserad marknadsföring; marknadsföringspsykologi; digitalisering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är undersöka och kartlägga hur konsumenters förtroende bevaras vid övergång från fysisk aktör till digital inom apoteksbranschen. Uppsatsen är som via en kvalitativ forskningsmetod via en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 2. Träng igenom bruset - Hur företag kan lyckas med influencer marketing på YouTube

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jessica Hagstedt; Sara Ranstorp; [2019]
    Nyckelord :Digital; Marknadsföring; Influencer; Marketing; Köpintention; Marknadsföringspsykologi; Påverkan; Sponsrat; Varumärkeskännedom; YouTube;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur influencer marketing i form av sponsrat innehåll i YouTube videor kan påverka köpintentionen hos män och kvinnor födda mellan 1993 och 2001, och vilka faktorer som kan vara mer benägna att påverka detta. Den undersöker också vilka faktorer som kan påverka vilka produkter och tjänster denna målgrupp minns efter att ha exponerats för dem genom sponsrat innehåll på YouTube. LÄS MER

  3. 3. Boendes lägespreferenser : En studie om varför vissa bostadsområdens lägen i Halmstad blir populära

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Henrik Petersson; Perzon Marcus; [2012]
    Nyckelord :Residential; Property value; Location; Houses; Branding; Bostadsområde; Fastighetsvärde; Fastighetsvärdering; Läge; Småhus; Varumärke;

    Sammanfattning : Problem: Forskning finns avseende vilka lägespreferenser köpare av småhus vanligen föredrar (Betts & Ely, 2008). Forskning finns även avseende hur marknadsföringspsykologi i form av varumärken påverkar konsumentens val av en vara (Arnold, 1993). LÄS MER