Sökning: "Mobil handel"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Mobil handel.

  1. 1. Tillgänglighet i mobila gränssnitt för äldre vuxna i en e-handelskontext

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Caroline Niemi; Lina Sahlberg; [2022]
    Nyckelord :E-handel; tillgänglighet; äldre människor; mobil teknologi; användbarhet;

    Sammanfattning : Older people are an increasing group of Internet users, but their usability needs when using digital technology are not always being met. In this qualitative study the usability for older adults of a Swedish e-commerce website, and the Internet and mobile technology using habits of older people were investigated. LÄS MER

  2. 2. Redovisning av immateriella tillgångar inom spelbranschen : En kvalitativ studie om väsentliga aspekter som ligger till grund för allokeringen av immateriella tillgångar vid förvärv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jimmie Karlén; Tobias Åberg; [2021]
    Nyckelord :Immateriella tillgångar; spelbransch; karaktärsdrag; goodwill; allokering; IFRS;

    Sammanfattning : Bakgrund: Immateriella tillgångars betydelse ökade markant under 2000-talet som en följd av ett mer digitaliserat och kunskapsdrivet samhälle. Detta tillgångsslag besitter egenskaper som är komplexa att identifiera och uppskatta ett värde på, vilket påverkar redovisningens utfall. LÄS MER

  3. 3. Influence of Website Characteristics on Initial Trust in M-Commerce for Young Consumers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elin Forsberg; [2021]
    Nyckelord :M-commerce; Initial Trust; Website Characteristics; Case Study; Online Consumer Trust: User Interface Design; User Experience; Usability.;

    Sammanfattning : Lack of trust is argued to be one of the key reasons behind buyers’ reluctance to purchase online. In mobile commerce (m-commerce), gaining initial trust upon the first visit from prospective consumers highly depends on the design of the website. LÄS MER

  4. 4. Acceptans av mobil förstärkt verklighet (MAR) inom möbelbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Stefan Zhang; Belinda Quainoo; [2019]
    Nyckelord :MAR; Mobile Augmented Reality; Augmented Reality; TAM; Technology Acceptance Model; Retail; Mobile;

    Sammanfattning : Denna studie utreder hur användarna kommer att acceptera och använda en Mobile augmented reality app i möbelbranschen utifrån modellen Technology Acceptance Model (TAM). Därmed bidrar till den begränsade forskningen kring MAR inom Möbelbranschen. LÄS MER

  5. 5. Blippa dig till en sömlös handel! : En experimentell studie om hur digital teknik i den fysiska butiken höjer butiksupplevelsen

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Eklund; Aweza Midia Diliwi; [2019]
    Nyckelord :Brick and Mortar Innovation; Customer Experience; E-Commerce; In-Store Experience; M-Commerce; Mobile Commerce; Mobile Phones; Near Field Communication; NFC; Physical Stores; Retail; Seamless Commerce; Smartphones; Technology; The Future Store; UX; Användarupplevelse; Butiksinnovation; Butiksupplevelse; Detaljhandel; Digital teknik; E-handel; Framtidens butik; Fysisk butik; Kundupplevelse; M-handeln; Mobil handel; Near Field Communication; NFC; Närfältskommunikation; Smartphones; Sömlös handel;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det råder en allmän oro rörande den fysiska butikens framtid. Ett paradigmskifte inom detaljhandeln innebär att den fysiska butiken, för att upprätthålla effektiva och lönsamma affärer, inte längre kan förlita sig på historiskt framgångsrika affärsmodeller och praxis. LÄS MER