Sökning: "Multilingual classes"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Multilingual classes.
1. Do English teacher practices involve translanguaging in English classes or are they English only? : A mixed-methods study about teachers’ translanguaging patterns in EFL classrooms in Swedish lower secondary schools
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : EFL classrooms in Sweden are multilingual spaces which consist of a wide range of learners with different backgrounds; constantly forcing teachers to adapt their practices to what they believe will be most beneficial for the students’ learning outcomes. This study focuses on teachers' language practices in EFL classrooms in lower secondary education. LÄS MER
2. Translanguaging in Swedish ELT in upper-secondary school : A study of students' self-reported use and perceptions of translanguaging
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : The use of translanguaging in ELT classrooms can have significant benefits for multilingual students. This study investigates how students with background languages other than Swedish perceive the use of translanguaging in ELT classes. LÄS MER
3. Två kursplaner, ett klassrum : En kvalitativ studie om fyra lärares erfarenheter av undervisning i ämnena svenska och svenska som andraspråk i ett gemensamt klassrum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Svenska skolor måste erbjuda ämnet svenska som andraspråk om elever är i behov av det. Under de senaste åren har det skett en förändring i antal elever som läser ämnet och elevantalet har ökat. LÄS MER
4. Digitala verktyg i ett flerspråkigt klassrum : En kvalitativ studie om digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : I och med samhällets växande mångfald samt digitaliseringen som bidragit med nya verktyg för lärande, behöver lärare se över hur digitala verktyg på olika sätt kan stödja elevers språkutveckling i skolan. Syftet med studien är att synliggöra lärares upplevelser kring digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling. LÄS MER
5. Multilingual Speech Emotion Recognition using pretrained models powered by Self-Supervised Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Society is based on communication, for which speech is the most prevalent medium. In day to day interactions we talk to each other, but it is not only the words spoken that matters, but the emotional delivery as well. Extracting emotion from speech has therefore become a topic of research in the area of speech tasks. LÄS MER