Sökning: "Policy sociala medier"

Visar resultat 16 - 20 av 61 uppsatser innehållade orden Policy sociala medier.

  1. 16. Skills and competencies for sustainable food systems : case study of young market gardeners in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Lotten Lundgren; [2020]
    Nyckelord :market gardening; sustainability; food system; skills; competencies; lock-in; transition;

    Sammanfattning : Global food systems are locked into a sociotechnical regime where actors are dependent on high external inputs and economies of scale, and systemic innovation is necessary to meet sustainability targets. Recent research into the development of education for fostering sustainability leaders, such as the Horizon 2020-project NextFood, have largely focused on mainstream agriculture, despite the importance of niches in driving systems change. LÄS MER

  2. 17. Stop spreading the news! : How disinformation spreads on social media and what politicians are doing about it

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patric Hjorth; [2020]
    Nyckelord :Disinformation; False Information; Fake News; Facebook; European Commission; Social Media; EU; policy; Action Plan on Disinformation; Code of Practice on Disinformation;

    Sammanfattning : Following the rise of social media, the world has found itself in a hyperconnected state. Through the press of a button, it is today possible to reach every corner of the world. This has brought opportunities for freedom and liberation, but in the past years it has also become a danger for these ideas. LÄS MER

  3. 18. Polisens hårda (hash)tag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sofia Allstrin; Julia Lundmark; [2020]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; myndighetskommunikation; värdeskapande; sociala medier; dramaturgi; inramning; Instagram; svenska polisen; visuell kommunikation; semiotik; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen har det skett ett kommunikativt skifte som kräver de auktoritära myndigheterna att tänka om kring deras kommunikation. Idag har sociala medier öppnat upp möjligheten för myndigheter att skapa en lekfull och kreativ dialog med sina medborgare. LÄS MER

  4. 19. Inte bara en jakt på likes : En undersökning av Riksarkivets hantering av Instagram

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Albin Nygren; [2019]
    Nyckelord :Archives; Social media; Instagram; National archives; Sweden; Practice theory; Arkiv; sociala medier; Instagram; Riksarkivet; Sverige; praktikteori;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how the Swedish National Archives manages its presence in social media by examining five local sections use of Instagram. By studying different forms of practices in relation to Instagram, the aim of the thesis is to define in what way the Swedish National Archives work with outreach activities on new forms of media platforms, here exemplified with Instagram. LÄS MER

  5. 20. Högerpopulism i sociala medier : En komparativ innehållsanalys och en social nätverksanalys

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Ericsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att åskådliggöra hur Alternativ för Sverige (AfS) och Sverigedemokraterna (SD) kommunicerar i sociala medier och att bidra med kunskap kring hur respektive parti positionerar sig i relation till högerpopulistiska aktörer och ”alt-right” i de digitala politiska landskap som växt fram under de senaste åren. I uppsatsen undersöks detta genom en innehållsanalys av partiernas kommunikation på Facebook, samt genom en undersökning av vilka relationer AfS och SD har till andra aktörer i sociala medier med hjälp av en social nätverksanalys. LÄS MER