Sökning: "Relationsmarknadsföring transaktionsmarknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden Relationsmarknadsföring transaktionsmarknadsföring.
16. Digital-TV : Hur digital-TV-distributörer bygger relationer med kunder
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : 1997 kom riksdagen med ett förslag om att genomföra ett teknikskifte inom Sveriges marksända TV-distribution. Teknikskiftet skulle innebära att de analoga TV-sändningarna via marknätet skulle ersättas med digitala TV-sändningar och övergången skulle därför bidra med en mängd ekonomiska och tekniska fördelar. LÄS MER
17. En företagsimage efter en krisperiod : En fallstudie av försäkringsbolaget Skandia
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I och med att konkurrensen har ökat på marknaden har även reklamen och försök till påverkan från företagen ökat. På grund av att konsumenter överöses med massreklam, har det lett till att det har blivit svårare att övertyga konsumenterna om företagets produkter och image. LÄS MER
18. Exportmöjligheter till tyska prefabhusindustrin : Wood Westerbotten, en case-studie
L3-uppsats, SLU/Dept. of SilvicultureSammanfattning : Projekt Wood Westerbotten är ett samverkansprojekt initierat av Exportrådet. Syftet är att öka försäljningen av ämnen och komponenter för trävaruproducerande företag i norra Sverige. Tyngdpunkten har dock hittills varit Västerbotten där projektet startade. Produktområdena är bygg, trappor, fönster, dörrar, kök och möbler. LÄS MER
19. Relationsmarknadsföring inom den svenska byggvarubranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund Strukturen i byggvarubranschen har förändrats kraftigt under de senaste åren. En outvecklad bransch i uppsving har lockat till sig nya internationella aktörer, de ”gamla” svenska kedjorna har mobiliserat sina resurser för att dels kunna utnyttja stigande efterfrågan dels för att bemöta den ökande konkurrensen. LÄS MER
20. E-marknadsplatser i pappers- och massaindustrin- ett relationsproblem?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem · Hur fungerar en e-marknadsplats och vad kan den tillföra pappers- och massaindustrin? · Vilka marknadsföringsteoretiska problem och möjligheter har e-marknadsplatser för pappers- och massaindustrin med utgångspunkt från relationsmarknadsföring? · Varför har de nuvarande e-marknadsplatserna i denna bransch svårt att få igång handel? · Kan e-marknadsplatser i dess nuvarande form bli en framgångsrik modell för e-business i pappers- och massaindustrin och hur kan framtiden tänkas se ut? Syfte Uppsatsens syfte är att beskriva och analysera företeelser i samband med försöken att introducera e-marknadsplatser för pappers- och massaindustrin. Metod En fallstudie av två e-marknadsplatser inom pappers- och massaindustrin har gjorts. LÄS MER