Sökning: "Richard Schmidt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Richard Schmidt.

  1. 1. Developments in Systemic Risk since the Global Financial Crisis: Assessment of Eurozone and US Systemically Important Banks based on Marginal Expected Shortfall

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Richard Schmidt; [2018]
    Nyckelord :Systemic Risk; Systemically Important Banks; Marginal Expected Shortfall; Dynamic Conditional Correlation; GARCH; Business and Economics;

    Sammanfattning : Present essay investigates if the systemic riskiness of Eurozone and US systemically important banks decreased subsequently to the Global Financial Crisis of 2007/2008. For each of these institutions, time series of the analytical systemic risk measure MES are estimated based on public information. LÄS MER

  2. 2. The Three Models  Approach : A Pedagogical Proposal on How to Increase Critical Literacy in the Subject of English on Upper-Secondary Level

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ellen Lothigius Hirsch; [2016]
    Nyckelord :English pedagogy; critical literacy; critical language awareness; the noticing;

    Sammanfattning : This degree project essay aims to create ways for promoting critical literacy by teaching persuasive, manipulative, authentic texts in the subject of English at upper-secondary level in Sweden. In the essay, the syllabus of the English subject is critiqued for not explicitly stating what it means to take a critical approach towards sources and media; it is claimed that the meaning of critical examination only is implied in the syllabus for English 7. LÄS MER

  3. 3. Bilköp i blindo? : En studie i hur och varför konsumenter söker olika mängder information vid nybilsköp.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Caspar; Richard Lindeen; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker konsumentbeteende vid köp av en sällanköpsvara, i detta fall en bil. Syftet är att undersöka om ett urval av bilföretaget X's konsumenter agerar enligt Schmidt och Spreng's teori om informationsinhämtning. LÄS MER