Sökning: "Sekretess överlämning"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Sekretess överlämning.

  1. 6. Överlämning mellan förskola och grundskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Lovisa Oskarsson; Johanna Olsson; [2013]
    Nyckelord :Överlämning; samverkan; förskola; grundskola; sekretess; förskoleklass;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom kvalitativa intervjuer som metod undersöka lärares erfarenheter och upplevelser av samverkan vid överlämningar av information om barn och deras övergång mellan förskola, förskoleklass och årskurs ett. Syftet är att se hur processen vid överlämningar går till, om sekretesslagen har någon påverkan på den information som lämnas vidare och om verksamheternas traditioner kan utgöra ett hinder för samverkan vid överlämningar. LÄS MER

  2. 7. Övergång mellan förskola och skola? Pedagoger berättar om arbetssätt, sekretess och riktlinjer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lisa Castor; Helen Larsson; [2012]
    Nyckelord :överlämning; sekretess; pedagogisk dokumentation; samverkan;

    Sammanfattning : Castor, Lisa och Larsson, Helen (2011). Övergång mellan förskola och skola? Pedagoger berättar om arbetssätt, sekretess och riktlinjer. Malmö högskola: LärarutbildningDetta examensarbete handlar om överlämning av barn från förskolan till skolan och hur pedagogerna arbetar för att skapa ett samarbete mellan de olika instanserna. LÄS MER

  3. 8. Samverkan mellan förskola och skola : Lärarperspektiv på överlämning av barn mellan verksamheterna

    M1-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Andreas Wolmar; Wictoria Carlsson; [2010]
    Nyckelord :samverkan; överlämning; pedagogisk dokumentation;

    Sammanfattning : Studien syftar till att presentera förskollärares och lärares syn på vad som kännetecknar samverkan och dess betydelse mellan förskolan och skolan vid överlämningen av barn mellan verksamheterna. Den belyser även den pedagogiska dokumentationens betydelse för förskolans och skolans arbete med barnets utveckling. LÄS MER