Sökning: "Självbestämmandeteorin SDT"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Självbestämmandeteorin SDT.
1. Genom lärarens ögon : En kvalitativ analys av arbetsmotivation
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Lärare har en betydande roll i samhället genom sitt ansvar att forma framtidens generationer. Arbetsrollen innebär dock en hög arbetsbelastning och ständiga utmaningar. Studiens syfte var att undersöka hur lärare upplever sin arbetsmotivation. LÄS MER
2. Motiverande ledarskap och VD:ars tankar kring självbestämmandeteorin : Insikter från en kvalitativ innehållsanalys av podcastintervjuer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Denna studie undersöker tillämpningen av Självbestämmandeteorin (eng.Self-Determination Theory forts. SDT) i svenska företag med fokus på hur VD:ar inkluderar SDT i sina ledarskapsfilosofier. LÄS MER
3. Motivation i projekt : En kvalitativ studie om betydelsen av motivation inomprojektarbete och projektledares arbetssätt att motivera
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Inledning: Motivation är en nyckelfaktor för att uppnå ett lyckat slutresultat i projekt. Motiverade medarbetare är viktiga inom alla arbetsplatser. Att ha motiverade projektteam är därför avgörande för driva projektet framåt. LÄS MER
4. Barriers and Motivational Drivers for Sustainable Building in a Developing Country : The Case of Ghana
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : As the building and construction industry contributes considerably to global warming there isa need to increase sustainable building, especially in developing countries where the conceptis often overlooked. Even though there is a need to implement more sustainable alternatives,research shows that it comes with many challenges. LÄS MER
5. Gynnsamma motivationsklimat i undervisningen i idrott och hälsa : En systematisk litteraturstudie om gynnsamma motivationsklimat och hur lärare kan förbättra elevers lärandemiljö
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Undervisningen i idrott och hälsa präglas av allvarliga problem gällande elevers lärandemiljö och motivation till undervisningen. En kvalitetsgranskning av undervisningen i idrott och hälsa för årskurs 7–9, genomförd av Skolinspektionen (2018), pekar ut brister som låg delaktighet, hög andel tävlingsmoment samt en otrygg lärandemiljö. LÄS MER