Sökning: "Sponsrat"

Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade ordet Sponsrat.

  1. 16. #SPONSORED : En kvalitativ undersökning om sponsrat innehåll på Youtube

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Amanda Bergsjö; Jenny Stridsman; [2018]
    Nyckelord :Sponsoring; influencer; youtube; audience; makeup; advertising; qualitative focus group interview; opinion leaders; Sponsring; influencer; youtube; publik; makeup; reklam; kvalitativ fokusgruppsintervju; opinionsledare;

    Sammanfattning : This essay is based on a qualitative interview study with focus groups as a method and examines how sponsored videos from american influencers are received by their audience. Influencers are a new fenomena within the marketing business and therefore it is interesting to examine how this new marketing tactic is received by the viewers. LÄS MER

  2. 17. "Detta är ett sponsrat inlägg" : En kvalitativ studie om varför och hur företag ska arbeta med influencer marketing inom turism

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Sara Bergman; Sannah Väst; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; sociala medier; influencer; opinionsledare; turism och marknadsföring;

    Sammanfattning : I denna studie har skribenterna valt att studera influencer marketing inom turismbranschen för att fylla det vetenskapliga tomrum som finns i dagsläget. Syftet med denna studie är att undersöka varför och hur företag inom turismbranschen ska arbeta med influencer marketing. LÄS MER

  3. 18. ”MAN VILL HELLRE HÄRMA EN PERSON ÄN ETT VARUMÄRKE” En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Körling; Rebecca Nordin; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Examensarbete: 15 hp Kurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT17 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 45 Antal ord: 18 935 Nyckelord: Youtube, reklam, influencer marketing, unga, sponsrat innehåll, trovärdighet, köpbenägenhet. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur unga upplever reklam i form av sponsrade inlägg från influencers på Youtube, samt om de upplever att denna typ av reklam har effekt på deras köpbenägenhet. LÄS MER

  4. 19. Sponsrat av. Dagstidningsjournalisters inställning till sponsrat material

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sophie Gräsberg; Maria Hall; Julia Jakobsson; [2017-01-31]
    Nyckelord :professional identity; managerialism; Sponsored content; ideals; yrkesidentitet; managerialism; Sponsrat material; yrkesideal;

    Sammanfattning : Our purpose with this study is to identify different opinions of sponsored content among Swedish news journalists who work at newspapers. The purpose of this study will be examined through three main questions:  How do news journalists motivate their view on sponsored content in relation to the journalistic ideals?  How do news journalists perceive possible conflicts of interest between economic and publicistic goals?  In which forms do news journalists want to work with sponsored content in the future? We examine these questions by doing qualitative interviews with four journalists at Svenska Dagbladet and four journalists at Göteborgs-Posten. LÄS MER

  5. 20. "Äkta" reklam du ej kan ignorera : En studie av hur lyssnare upplever sig påverkas av native advertising som reklamformat  i podcasts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Cornelia Persson; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Podcast; Consumers; Advertising; Native Advertising; Information Value; Credibility; Podcast; Konsumenter; Reklam; Native Advertising; Informationsvärde; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Marknadsföring genomgår en kontinuerlig utvecklingsfas i samma takt som samhället rör sig framåt. Det uppkommer därför ständigt nya former av reklam att analysera och förstå. Native advertising är ett reklamformat som de flesta medier idag använder sig av och podcasts är ett av medierna som anammat detta. LÄS MER