Sökning: "Sponsrat"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade ordet Sponsrat.
16. #SPONSORED : En kvalitativ undersökning om sponsrat innehåll på Youtube
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : This essay is based on a qualitative interview study with focus groups as a method and examines how sponsored videos from american influencers are received by their audience. Influencers are a new fenomena within the marketing business and therefore it is interesting to examine how this new marketing tactic is received by the viewers. LÄS MER
17. "Detta är ett sponsrat inlägg" : En kvalitativ studie om varför och hur företag ska arbeta med influencer marketing inom turism
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : I denna studie har skribenterna valt att studera influencer marketing inom turismbranschen för att fylla det vetenskapliga tomrum som finns i dagsläget. Syftet med denna studie är att undersöka varför och hur företag inom turismbranschen ska arbeta med influencer marketing. LÄS MER
18. ”MAN VILL HELLRE HÄRMA EN PERSON ÄN ETT VARUMÄRKE” En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Examensarbete: 15 hp Kurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT17 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 45 Antal ord: 18 935 Nyckelord: Youtube, reklam, influencer marketing, unga, sponsrat innehåll, trovärdighet, köpbenägenhet. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur unga upplever reklam i form av sponsrade inlägg från influencers på Youtube, samt om de upplever att denna typ av reklam har effekt på deras köpbenägenhet. LÄS MER
19. Sponsrat av. Dagstidningsjournalisters inställning till sponsrat material
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Our purpose with this study is to identify different opinions of sponsored content among Swedish news journalists who work at newspapers. The purpose of this study will be examined through three main questions: How do news journalists motivate their view on sponsored content in relation to the journalistic ideals? How do news journalists perceive possible conflicts of interest between economic and publicistic goals? In which forms do news journalists want to work with sponsored content in the future? We examine these questions by doing qualitative interviews with four journalists at Svenska Dagbladet and four journalists at Göteborgs-Posten. LÄS MER
20. "Äkta" reklam du ej kan ignorera : En studie av hur lyssnare upplever sig påverkas av native advertising som reklamformat i podcasts
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : Marknadsföring genomgår en kontinuerlig utvecklingsfas i samma takt som samhället rör sig framåt. Det uppkommer därför ständigt nya former av reklam att analysera och förstå. Native advertising är ett reklamformat som de flesta medier idag använder sig av och podcasts är ett av medierna som anammat detta. LÄS MER