Sökning: "Tomas Black"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Tomas Black.
1. Digitaliseringens betydelse för hoten gällande revisorernas oberoende : - En fråga för framtiden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Digitaliseringens betydelse för hoten gällande revisorernas oberoende - En fråga för framtiden. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jonathan Book och Cecilia Söderström Handledare: Tomas Källquist och Pär Vilhelmsson Datum: 2019 – juni Syfte: Tidigare forskning visar på ett antal faktorer som kan påverka revisorernas oberoende, dock saknades mer specifikt tidigare forskning gällande digitaliseringens betydelse. LÄS MER
2. Examination of Impact from Different Boundary Conditions on the 2D Black-Scholes Model : Evaluating Pricing of European Call Options
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för beräkningsvetenskapSammanfattning : This paper examines different combinations of close-field and far-field boundary conditions for solving the 2D Black-Scholes model using finite difference methods in space. The combinations were also tested for different parameter settings. LÄS MER
3. Swaption pricing and isolating volatility exposure
Kandidat-uppsats, Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : Starting from basic financial mathematics, we cover the mathematics of pricing swaptions, options on interest rate swaps. We then continue to the topic of obtaining an approximately pure volatility exposure. LÄS MER
4. Effekten av formativ bedömning : En studie kring effekterna av formativ bedömning i anknytning till kunskapssyn, problemlösningsförmåga och attityd
Magister-uppsats, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbeteSammanfattning : This essay examines if formative assessment causes any impact on upper secondary school students results in social science. Other questions asked are which group of students benefits most from formative assessment and if any connections can be found between the students result and their cognitive approach to learning, problem solving capability and attitude to school. LÄS MER