Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur 3PLs kan skapa värde genom sitt tjänsteutbud - En studie som undersöker köpare av tredjepartslogistik och deras syn på värdeskapande aktiviteter inom sjötransport

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Hallberg; Rickard Säterö; [2018-06-26]
    Nyckelord :Third-Party Logistics; 3PL; Outsourcing; Strategic Partnerships; Trends in Freight Forwarding; Logistics Services; Purchasing; Value-adding;

    Sammanfattning : Priset har länge varit en central del i valet av 3PL-aktör, vilket resulterat i en hårt prispressad bransch. Låg marginal har i sin tur medfört problematisering i att tillföra nya innovationer inom branschen. För att bryta denna onda cirkel måste 3PL-aktörer skapa värde till deras kunder för att rättfärdiga ett högre pris. LÄS MER