Sökning: "ã±"

Visar resultat 1 - 5 av 134937 uppsatser innehållade ordet ã±.

  1. 1. Female educational enrollment, labor force participation and economics growth - A panel-data study in Europe

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Cecilia Jansson; Evelina Nahtman; [2017-02-17]
    Nyckelord :Economic growth; education; employment; gender; labor participation;

    Sammanfattning : During the last decades, female engagement in both educational and working activities has rapidly increased in many European countries. Hence, it is of interest to study whether this increase could be of significant importance for the economic growth. LÄS MER

  2. 2. A DEFENCE OF COMPATIBILISM AGAINST MOORE’S CRITIQUE

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Björn Axetorn; [2017-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Working in a culturally diverse preschool Focus on preschool teachers’ experiences and perceptions

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Eleni Tampaki; [2017-02-15]
    Nyckelord :multicultural education; preschool; life-history research; Teachers’ voices;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the current study is to give the opportunity for teachers’ voices, which have often remained silent, to be heard. Through teachers’ personal stories, the study intends to identify patterns of similarity in order to gain valuable insights of the lived experiences of the preschool teachers working in a multicultural environment. LÄS MER

  4. 4. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Ht/2016Handledare: Magnus FredrikssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 36Antal ord: 14 757Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organizationSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljersig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande.Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikationMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  5. 5. Subjektets alkemi: en diffraktiv analys av subjektet och meningens konstitution genom performativitet och fetischism

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Ale Låke; [2017-02-14]
    Nyckelord :performativitity; subject; subjectivity; faith; belief; meaning; knowing; transcendence; fetishism; labour; psychoanalysis; diffractivity; identity; Karl Marx; Judith Butler; Sigmund Freud; Jacques Lacan; Gilles Deleuze;

    Sammanfattning : This essay investigates the performative and fetishized constitution of meaning, and the performative and fetishized subject. It is a diffractive analysis, inspired by Karen Barad, by a series of philosophical and psychoanalytical texts. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet ã±.

Din email-adress: