Sökning: "a course in language learning"
Visar resultat 1 - 5 av 129 uppsatser innehållade orden a course in language learning.
1. Att bemästra naturvetenskapens språk. Språkliga utmaningar och undervisningsstrategier i biologi.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Scientific language is fundamental for learning biology and therefore an important part of becoming an educated member of society. In secondary school biology, communication is part of the course objectives, yet there is a lack of linguistic focus in education. LÄS MER
2. Teknikundervisningens bild av internet som system : Tematisk analys av läromedel för gymnasiekursen Teknik 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Teknik är nära sammanflätad med människan och internet med sin kraftfulla infrastruktur påverkar oss dagligen. Trots detta reflekterar vi sällan över det och beskriver systemet vagt och med grova förenklingar. LÄS MER
3. FPGA programming with VHDL : A laboratory for the students in the Switching Theory and Digital Design course
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : This thesis aims to create effective and comprehensive learning materials for students enrolled in the Switching Theory and Digital Design course. The lab is designed to enable students to program an FPGA using VHDL in the Quartus programming environment to control traffic intersections with sensors and traffic signals. LÄS MER
4. Mi ansiedad aumenta cuando los demás me escuchan : Un estudio acerca de la ansiedad lingüística en la escuela secundaria sueca en español como lengua extranjera
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Este estudio se centra en la ansiedad lingüística y sus efectos en la asignatura de lenguas modernas, más exactamente, en la enseñanza del español a nivel secundario. El propósito es averiguar de qué manera la ansiedad lingüística afecta a los estudiantes, su motivación y relaciones en el aula, con otros estudiantes y con sus profesores. LÄS MER
5. Att arbeta med verbala och multimodala uttrycksformer i identitetstexter inom SFI-undervisning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : In the framework of second language learning, developed in Canada in the early 2000s, identity texts were a part of a bilingual or multilingual artefacts where students produced many variants. They presented texts as written, spoken, signed,visual, musical, dramatic or multimodal forms. LÄS MER