Sökning: "aktiva publiker"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden aktiva publiker.

  1. 1. "Skriv så kort ni kan" : Abort och abortdebatten i insändare, åren 1963–1975

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Saga Ekström; [2023]
    Nyckelord :Abort; abortdebatten; fri abort; abortfrågan; insändare; insändarsidor; aktiva publiker; sexliberalism.;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar den abortdebatt som fördes på insändarsidorna i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Expressen och Aftonbladet inför legaliseringen av fri abort 1975. Den gängse bilden av 1960-talets tidiga abortdebatt framhåller att denna i första hand drevs av manliga debattörer från de politiska ungdomsförbunden. LÄS MER

  2. 2. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Säw; Kristin Claréus Wästlund; Klara Schåltz Bodinson; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Politisk kommunikation; Public relations; Relation; Relationsarbete; Interaktion;

    Sammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationspolicyn : En studie av svenska offentliga organisationers kommunikationspolicys med utgångspunkt i samtida forskningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Paul Philip Abrigo; [2013]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; organisationskommunikation; publiker; målgrupp; dialog; kommunikationspolicy; offentlig sektor; myndighet; offentlighet;

    Sammanfattning : I akademisk litteratur om public relations och strategisk kommunikation talas det om ett paradigmskifte. Istället för att se kommunikation som information som skickas från en aktiv sändare till en passiv mottagare, börjar man se kommunikation som något som skapas i en dialog mellan två aktiva aktörer. LÄS MER