Sökning: "apollo resor"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden apollo resor.

  1. 1. Kommer den fysiska resebyrån att överleva? : En undersökning om konkurrensen mellan den fysiska och virtuella resebyrån

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anna Wang; Ingemar Weiner; [2016]
    Nyckelord :Travel agency; physical travel agency; virtual travel agency; Internet; online.; Resebyrå; fysisk resebyrå; virtuell resebyrå; Internet; online.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur det kommer sig att den fysiska resebyrån finns kvar och hur framtiden ser ut hos dessa i och med teknologins snabba framväxt.  Metod: Denna studie utgår ifrån en kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Produktutveckling - från idé till genomförande : skillnader i arbetsprocess mellan små och stora resebyråer

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Företagsekonomi

    Författare :Bonnie Evelina Stoltz; Pamela Becerra; [2009]
    Nyckelord :Resebyråer; turism; produktutveckling; arbetsprocess; idégenerering; resor; resande; reseföretag; turismföretag; resbyrå; resbyråer; Ving; Apollo; Läs Res; Travelnet Gotland; Gotland; mindre företag; större företag; små företag; stora företag; resmål; resekoncept; tjänsteutveckling; tjänstutveckling;

    Sammanfattning : Tourism has been an expanding market since the first travel agency started in the middle of the 18’Th century, and today it is a global industry, with intensified competition and high demands from the customers. Product development is therefore one of the most important aspects for successful companies, and scientists also agree that the first stages in product development are the most critical. LÄS MER

  3. 3. Det postkoloniala resandet i Egypten : En diskursanalys av resebroschyrer

    Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Karin Froms-Andersson; [2008]
    Nyckelord :Turism; Kulturgeografi; Postkolonialism; Diskursanalys; Resebroschyrer; Egypten;

    Sammanfattning : During the colonial period Europeans travelled to Egypt. The French had explored Egypt through the mapping and this was published in a collection of books called Déscription de l’Égypte. Exhibitions and publications like Déscription de l’Égypte, which aimed at giving a view of Egypt, raised public interest for journeys to the Orient. LÄS MER

  4. 4. Klimatkompensering : Guldet som blev till sand?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andreas Svensson; Mattias Johansson; [2008]
    Nyckelord :klimatkompensering; kvantitativ marknadsundersökning; marknadskommunikation; flyg- och resebranschen;

    Sammanfattning : En ny trend inom flyg- och resebranschen är ett system som tillåter flygresenärerna attkompensera för de utsläpp som resan medför. Det har dykt upp en rad olika organisationersom flyg- och resebolagen använder sig av som återför de pengar som flygresenären betalar iavgift, till projekt som verkar för att skapa en bättre miljö. LÄS MER

  5. 5. IT som marknadsstrategiskt hjälpmedel - en studie om långsiktiga relationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Pernbeck; Ann-Charlotte Granath; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The most dominating channel for communication, connecting companies and customers, during the 1900 century was those who included either physical contact or phone contact. However, when Internet started to make its way as a channel for communication, a whole new opportunity opened up for the companies. LÄS MER