Sökning: "tjänstutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet tjänstutveckling.
1. E-tjänster eller gentjänster : En användarfokuserad utvärdering av kommunala e-tjänsters användbarhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Introducerandet av e-samhället har medfört både stora samhällsmöjligheter och samhällsutmaningar på individ-, organisations- och samhällsnivå. Det är i dagsläget invävt i vår vardagliga tillvaro och har med tiden transformerat hela samhället. LÄS MER
2. Argument och motiv för utveckling av e-tjänster bland svenska kommuner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : E-förvaltning har under många år konstant vuxit i världen sedan introduktionen av datorer möjliggjorde användningen av digitala lösningar för myndigheter och regeringars arbetsuppgifter, denna användning av digitala lösningar för myndigheters arbete och tjänster spred sig snabbt allteftersom världen började utnyttja digital teknik mer och mer. Det som till att börja med endast var tillgängligt för stora landstäckande myndigheter blev efter ett tag tillgängligt för kommuner och enskilda städer när kostnader samt den behövda kunskapen blev mer tillgänglig. LÄS MER
3. Thinking like a designer : Hur Design Thinking kan användas som strategiskt verktyg för affärsutveckling
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Design Thinking är ett spännande och fortfarande relativt outforskat område med rötter i Service Management. Med hjälp av designerns verktyg och metoder och en mångvetenskaplig grund med fokus på kundens behov kan Design Thinking bidra till att utveckla produkter och tjänster och genom detta öka lönsamheten för företag. LÄS MER
4. Tidsmässig eventutveckling
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problematisering: Event som fenomen har under de senaste decennierna fått stor genomslagskraft och har kommit att bli ett populärt forum för skapande av nya tjänsterelationer och affärsmöjligheter. Forskningen kring event ur ett utvecklingsperspektiv är knapp. LÄS MER
5. IT-strategier : En tjänsteutvecklingsanalys
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : IT-strategier skulle under slutet av 1990-talet gå från att ha varit mer av en ”inköpslista” till en del centrala strategidokument som styrde verksamheten ute i företag och organisationer. Den nya tekniken var en ”möjliggörare” och potentialen ansågs vara enorm. LÄS MER