Sökning: "tjänstutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet tjänstutveckling.

  1. 1. E-tjänster eller gentjänster : En användarfokuserad utvärdering av kommunala e-tjänsters användbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johanna Koefoed; Alexandra Gutenberg; [2022]
    Nyckelord :User-centered design; Usefulness; Usability; Electronic services; e-government; Användarcentrerad design; Användarnytta; Användbarhet; Elektroniska tjänster; e-förvaltning;

    Sammanfattning : Introducerandet av e-samhället har medfört både stora samhällsmöjligheter och samhällsutmaningar på individ-, organisations- och samhällsnivå. Det är i dagsläget invävt i vår vardagliga tillvaro och har med tiden transformerat hela samhället. LÄS MER

  2. 2. Argument och motiv för utveckling av e-tjänster bland svenska kommuner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jonas Mauritzson; [2019]
    Nyckelord :E-tjänster; e-förvaltning; e-tjänstutveckling;

    Sammanfattning : E-förvaltning har under många år konstant vuxit i världen sedan introduktionen av datorer möjliggjorde användningen av digitala lösningar för myndigheter och regeringars arbetsuppgifter, denna användning av digitala lösningar för myndigheters arbete och tjänster spred sig snabbt allteftersom världen började utnyttja digital teknik mer och mer. Det som till att börja med endast var tillgängligt för stora landstäckande myndigheter blev efter ett tag tillgängligt för kommuner och enskilda städer när kostnader samt den behövda kunskapen blev mer tillgänglig. LÄS MER

  3. 3. Thinking like a designer : Hur Design Thinking kan användas som strategiskt verktyg för affärsutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Micaela Wernberg Andersson; Nicolina Håkansson; [2010]
    Nyckelord :Design Thinking; Service Management; Service design; insurance sector; insurance; service process matrix; the knowledge funnel; service development; Design Thinking; Service Management; Service Design; försäkringsbranschen; försäkring; kunskapstratt; service process matrix; kunskapsbaserade företag; designtänkande företag; tjänstedesign; tjänsteutveckling; designmetodik;

    Sammanfattning : Design Thinking är ett spännande och fortfarande relativt outforskat område med rötter i Service Management. Med hjälp av designerns verktyg och metoder och en mångvetenskaplig grund med fokus på kundens behov kan Design Thinking bidra till att utveckla produkter och tjänster och genom detta öka lönsamheten för företag. LÄS MER

  4. 4. Tidsmässig eventutveckling

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Martina Danielson; Kristin Johansson; Johanna Eilind; [2009]
    Nyckelord :event; image; sponsring; tjänst; tjänstutveckling; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problematisering: Event som fenomen har under de senaste decennierna fått stor genomslagskraft och har kommit att bli ett populärt forum för skapande av nya tjänsterelationer och affärsmöjligheter. Forskningen kring event ur ett utvecklingsperspektiv är knapp. LÄS MER

  5. 5. IT-strategier : En tjänsteutvecklingsanalys

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lenny Tunedal; [2009]
    Nyckelord :IT; it-strategi; marknadsföring; tjänstemarknadsföring; tjänsteutveckling; tjänsteföretag; tjänst; tjänster; kvalitet; förväntningsgap;

    Sammanfattning : IT-strategier skulle under slutet av 1990-talet gå från att ha varit mer av en ”inköpslista” till en del centrala strategidokument som styrde verksamheten ute i företag och organisationer. Den nya tekniken var en ”möjliggörare” och potentialen ansågs vara enorm. LÄS MER