Sökning: "artistic leadership"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden artistic leadership.

  1. 1. Nutidens orkesterkonsert

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Brenda Brouns; [2023]
    Nyckelord :western art music; classical music; symphony orchestra; audience research; interview study; artistic leadership; culture politics; grounded theory; Konstmusik; klassisk musik; symfoniorkester; publikundersökning; intervjustudie; konstnärlig ledning; kulturpolitik; bildningsidealen; grundad teori;

    Sammanfattning : När symfoniorkestrar lägger program för nästa säsongs konsertserier finns det många saker att tänka på. De konstnärliga ledarna har sina idéer, musikerna har sina idéer, det finns krav från politiken, sponsorer: många saker påverkar hur man bestämmer det som kommer att spelas på konserthuset, och som publiken kommer att höra och se. LÄS MER

  2. 2. Creativity Management in Creative Organizations : The Economic versus Creative Perspective

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Kayla Holliday; Mårten Brorsson; [2023]
    Nyckelord :creativity; creativity management; film and business; conflict management; creative organizations; creative versus economic perspective; dual executive leadership;

    Sammanfattning : For businesses that rely on creativity for their success, its effective and thought-out management is necessary for the entity to thrive. The field of creativity management has emerged as a result, highlighting the employment of a ‘creative climate,’ motivational tools, and an appropriate organizational structure as essentials for the asset’s optimization (Dubina, 2013, Sternberg and Lubart, 2004, Tonnquist, 2018, Csikszentmihalyi and Wolfe, 2014, Karambayya and Reid, 2009). LÄS MER

  3. 3. Musikartister, ”ledare eller inte?” : En kvalitativ intervjustudie med svenska musikartister utifrån teorier om pedagogiskt ledarskap.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Victor Forssman; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Influence; Role Model; Music Artist; Fans; Followers; Society; Pedagogical Leadership; Educational Leadership; Music Business; Ledarskap; Inflytande; Förebild; Musikartist; Följare; Samhälle; Pedagogiskt ledarskap; Musikbransch;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to develop understanding about: in what ways Swedish music artists become leaders for their followers from theories of Educational/Pedagogical Leadership; Music Artists’ perceptions of leadership and influence in a music-artist-follower-context; And the preconditions, opportunities and needs of learning on this topic amongst music artists. The background of this research is the importance of understanding these aspects in a rapidly developing society, where music artists are gaining more prominent roles and influence. LÄS MER

  4. 4. Creativity in a Box - Creativity and Routines in a Symphony Orchestra

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leonie Salzmann; Virginie Bracq; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to provide a more profound knowledge of how routines impact creativity when studying a Symphony Orchestra. This includes the exploration of obstacles hindering individuals to be creative as well as enabling factors that enhance creativity within the context of routines. LÄS MER

  5. 5. Hur redovisas konst och konstnärlig kvalitet? : En komparativ studie av Kungliga Operans och Kungliga Dramatiska teaterns redovisningsmetoder jämfört med akademiska modeller

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christian Jörgensen; [2022]
    Nyckelord :Performing-arts management; Performance measurement; Arts evaluation; Institutional logics; Arts administration;

    Sammanfattning : The essay aims to show the relation between academic models for performance measurement and legitimisation in non-profit performing arts companies (NPA) and the current evaluation methods used by NPAs in Sweden. The study has been conducted using content analysis with a comparative design and deductive approach. LÄS MER