Sökning: "assessment in secondary schools"

Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden assessment in secondary schools.

  1. 1. Secondary level EFL teachers’ perceptions, practices, and challenges of implementing CAS in public schools in Nepal. A Narrative Inquiry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Dil Kumar Sijali Magar; [2023-09-11]
    Nyckelord :Continuous Assessment System; CAS; perceptions; experiences; practices; challenges; implementation;

    Sammanfattning : Aim: The objective of my study was to explore the EFL teachers’ perceptions and experiences of using CAS in Nepalese public schools. It was further aimed to explore their current practice of CAS and the potential challenges they have faced in implementing CAS in language teaching. LÄS MER

  2. 2. Effects on EFL Students’ Motivation and Development using Formative Assessment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nora Asllani; Rahmana Kosuta; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; Student motivation; Student development; Second language acquisition; EFL; Upper secondary school;

    Sammanfattning : In recent years, research has been done on formative assessment and its connection to student motivation and development, showing both benefits and disadvantages of using the practice. This study investigates further how formative assessment affects students’ motivation and language development in an EFL (English as a foreign language) context, and the possibilities of implementing formative assessment in Swedish upper secondary classrooms. LÄS MER

  3. 3. Specialdidaktiska verktyg och strategier för inkluderande religionskunskapsundervisning : Lärares tillämpning av specialdidaktiska verktyg och strategier i planeringen av inkluderande religionskunskapsundervisning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ahmad A. Hafiz; Joakim Lagerstedt; [2023]
    Nyckelord :Didactics; High School; Inclusion; Religious education; Special Didactics; Special education; Upper secondary school; Didaktik; Högstadieskola; Inkludering; Religionsundervisning; Specialdidaktik; Specialpedagogik; Gymnasieskola;

    Sammanfattning : This work by Hafiz, A. A & Lagerstedt, J. (2023). Specialdidactic instruments and strategies for inclusive religious education - High school teachers' and upper secondary school teachers' way of working with all students as well as students with extra support and special needs. LÄS MER

  4. 4. Digitala läroböcker inom matematik : En intervjustudie med högstadielärare om fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Felicia Engblom; Paulina Thorén; [2023]
    Nyckelord :Digital lärobok; matematik; fördel; nackdel; lärare; högstadiet;

    Sammanfattning : Skolan har digitaliserats som en konsekvens av samhällets digitalisering och försäljningen av digitala läromedel har ökat. Den svenska skolan är relativt läroboksstyrd och i dag är digitala läroböcker en del av undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Investigating the Potential of Circular Economy in Stockholm’s Craft Classes : A Case Study Comparing Secondary Wood to Virgin Wood Using LCA and LCC

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Smolic; Zin Haji; [2023]
    Nyckelord :Life Cycle Assessment; LCA; Life Cycle Costs; LCC; behavioral study; environmental impact assessment; circular economy; reuse; climate neutral cities; wood craft class; land use; water use; global warming potential; Livscykelanalys; LCA; Livscykelkostnadsanalys; LCC; Beteende studie; miljökonsekvensbedömning; cirkulär ekonomi; återanvändning; klimatneutrala städer; träslöjd; markanvändning; vattenanvändning; global uppvärmningspotential.;

    Sammanfattning : This thesis evaluates the environmental, economic, and social impacts of implementing secondary wood from recycling centers into wood crafts in Stockholm schools. The thesis is conducted in a case study setting as a part of the "Climate Neutral Stockholm 2030" sub-project 3. LÄS MER