Sökning: "avoid products returns"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden avoid products returns.

  1. 1. The role of marketing to avoid product returns in online shopping : how marketers help online consumers to make better purchase decisions and thus avoid product returns

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mohamad Saad El Deen; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; high products return; digital marketing; consumer decision journey; avoid products returns;

    Sammanfattning : The increasing alarm about global climate change and the related consequences on the planet and humankind has raised the voices to adopt sustainability within organisations and businesses. The wide spread of the internet and smart devices allowed many consumers to buy their needs through smart devices without the need to travel to physical stores. LÄS MER

  2. 2. Elektronisk word of mouth : En kvalitativ studie om minskade returer vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Guven; Youssef Himid; [2022]
    Nyckelord :Köpbeslutsprocess; köpbeslut; elektronisk word of mouth; eWOM; returer;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate and identify which factors using eWOM contribute to reduced returns in the purchase decision process. Theory: The study is based on theories that contain the purchase decision process, electronic word of mouth (eWOM), social media, positive and negative eWOM and the website´scredibility. LÄS MER

  3. 3. Storleksstrategier inom svenska modeföretag : och dess påverkan på kunders syn på storlekar och passform

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Byhmer Svensson; Olivia Gustafsson; Ida Tornberg; [2022]
    Nyckelord :Size chart; Measurement chart; Fit; Assortment planning; Returns; Size strategy; Profitability; Måttlista; Passform; Storlekssystem; Sortimentsplanering; Returer; Storleksstrategi; Lönsamhet;

    Sammanfattning : Kläder i samma storlek från samma företag kan skilja sig radikalt mot varandra men det kan även skilja sig mellan olika företag. Som konsument kan du beställa samma storlek från två olika företag och motta produkter som skiljer sig stort i upplevd passform. LÄS MER

  4. 4. CHALLENGES TO OVERCOME IN THE SERVICE JOURNEY

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Madeleine Ngo; Katie Thielemann; [2020-07-23]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Subscription-Based Revenue; Data-Driven Business Model; Servitization;

    Sammanfattning : Background: During the last few years, the manufacturing industry has experienced a multitude of disruptions. One major strategic shift that is occurring across industries today is the implementation of services or “servitization”. LÄS MER

  5. 5. Förbättring av IKEAs Kvalitetstester och Hantering av Kundklagomål : - Köksluckor och Bänkskivor

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Lisa Assbring; Elma Halilović; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : IKEA grundades 1943 av Ingvar Kamprad och återförsäljs idag i 44 länder runt om i världen. Med den 25-års garanti på kök som IKEA erbjuder har det blivit allt viktigare för dem att bekräfta kvaliteten på kökssortimentet och hur tillfredsställd kunden är. LÄS MER