Sökning: "bank processer"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden bank processer.

  1. 1. Kreditriskhantering av små och medelstora företag : En empirisk fallbeskrivning om de svenska storbankerna och kreditriskhantering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Caspian Bagheri; Strahinja Krkovic; [2023]
    Nyckelord :Credit Risk Management; Credit Risks; Adverse Selection; Signalling theory; Small and Medium-sized Enterprises; Kreditriskhantering; Kreditrisk; Negativt urval; Signaleringsteori; Små och medelstora företag;

    Sammanfattning : Föränderlig, ofullständig eller osäkerhet kring informationen från företagslåntagare kan skapa betydande utmaningar med kreditrisker för bankerna. På grund av detta ser banker de små och medelstora företagen (SMF) som högre risk. LÄS MER

  2. 2. Den eviga kampen mot penningtvätt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Filippa Öljemark; Emma Olsson; [2022-07-01]
    Nyckelord :Sweden; Bank; Bank Sector; Anti Money Laundering; AML; Sverige; Bank; Banksektorn; Penningtvätt;

    Sammanfattning : Penningtvätt är en form av ekonomisk brottslighet med förödande konsekvenser för både samhället och det finansiella systemet. Under de senaste åren har flera av Sveriges största banker varit involverade i penningtvättskandaler som uppmärksammats i media. LÄS MER

  3. 3. Överlapp mellan arbetssystem vid automatisering av CRM-processer : En fallstudie om hur relationen mellan två IT-beroende arbetssystem, CRM-avdelningen och privatrådgivning, påverkas av automatiseringen på en bank

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Strahinja Krkovic; [2022]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; CRM; informationssystem; automatisering;

    Sammanfattning : For banks, Customer Relationship Management (CRM) is an opportunity to create long-term relationships with customers with the intention of offering value for both the customer and the bank. In order to offer the best possible service to each individual customer and meet their expectations, bank staff need to choose the right approach based on the information provided by CRM tools. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhet vid kreditbedömning : En kvalitativ studie angående hur banktjänstemän bedömer risker och andra aspekter av företags hållbarhet vid kreditgivning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Sebastian Larsson; Ludvig Larsson; [2022]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; ESG; bank; kreditbedömning och kreditrisk;

    Sammanfattning : Titel: Hållbarhet vid kreditbedömning: En kvalitativ studie angående hur banktjänstemänbedömer risker och andra aspekter av företagens hållbarhet vid kreditgivning.Författare: Ludvig Larsson och Sebastian LarssonNivå: Magisteruppsats, 30 hpNyckelord: Hållbar utveckling, ESG, bank, kreditbedömning och kreditrisk. LÄS MER

  5. 5. Bankens interna processer: Att följa Finansinspektionens krav och samtidigt upprätthålla en god kundrelation : En kvalitativ studie om bankernas interna processer för att följa Finansinspektionens krav gällande penningtvätt och samtidigt upprätthålla en god kundrelation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Stenberg; Linda Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :money laundering; bank internal processes; Finansinspektionen; customer relationship; Agency theory.; Penningtvätt; bankens interna processer; Finansinspektionen; kundrelation; Agentteorin.;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur arbetar bankerna med interna processer för attförhålla sig till Finansinspektionens krav kring penningtvätt och samtidigtupprätthålla en god kundrelation? Syfte: Syftet med denna studie är att förklara hur bankerna arbetar medinterna processer för att följa Finansinspektionens krav gällande penningtvättoch samtidigt upprätthålla en god kundrelation, att kunderna kännerförtroende och lojalitet till banken. Detta för att skapa en bredare och djupareförståelse för hur bankerna arbetar med interna processer för att behållarelationen till både Finansinspektionen och till bankens kunder. LÄS MER