Sökning: "curricular plans."

Hittade 5 uppsatser innehållade orden curricular plans..

  1. 1. Distansundervisning i sång på gymnasiet: Fyra lärares berättelser under våren 2020

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Lisa Karolina Löfqvist; [2021]
    Nyckelord :Coronapandemin; Distansundervisning; Gymnasieskolan; Latency; Sångundervisning; Corona pandemic; Remote instruction; Upper secondary school; Vocal instruction; Performing Arts;

    Sammanfattning : Den 18 mars 2020 och vårterminen ut övergick Sveriges alla gymnasieskolor till distansundervisning i ett försök att minska smittspridningen av coronaviruset Covid-19. Syftet med den här studien har varit att genom kvalitativa intervjuer undersöka och söka kartlägga hur fyra gymnasielärare i sång löste omställningen till digital distansundervisning utifrån ett pedagogiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. La gesticulación como estrategia compensatoria : Una propuesta para efectivizar la enseñanza de verbos reflexivos en el nivel A1 para la clase de ELE en un contexto escolar sueco

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Águeda González; [2020]
    Nyckelord :non-verbal communication CNV ; communicative strategy; compensatory strategy; Spanish as a foreign language ELE ; Swedish classroom; comunicación no verbal CNV ; estrategia comunicativa; estrategia compensatoria; español como lengua extranjera ELE ; salón escolar sueco;

    Sammanfattning : En el presente estudio se investiga la importancia de la comunicación no verbal (CNV) en el aprendizaje de lenguas extranjeras. En relación con el aprendizaje y la enseñanza de verbos de rutina identificamos un posible problema que surgía durante la enseñanza de ciertos momentos gramaticales cuando estos se introducían de manera exclusivamente lingüística. LÄS MER

  3. 3. Desarrollo de la competencia sociopragmática en la enseñanza de español Lengua Materna en Suecia.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Lilbia Milagros Castro Simonó; [2019]
    Nyckelord :Pragmatics; socio-pragmatic competence; mother tongue; Mother Language instruction; curricular plans.;

    Sammanfattning : Studies on the incidence of socio-pragmatic competence in the teaching of mother tongues are very scarce. The aims of this qualitative study are two folded: First, we want to describe the teachers’ use of socio-pragmatics in the subject of Spanish as a mother tongue. LÄS MER

  4. 4. Teaching Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day : A Theoretical Essay Towards Cross-Curricular, DualCoded Historical Knowledge

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Helena Salii; [2019]
    Nyckelord :Action Research Plan; English; British; Cross-Curricular Teaching; Dual-Coding Theory DCT ; Education; English as a Second Language ESL ; Language; Teaching; Historical Knowledge; History; Jigsaw; Learning; Novel; Second Language Acquisition SLA ; Swedish; Vocabulary; WWI; WWII; Understanding; Upper Secondary School.;

    Sammanfattning : In a suggestion to build upon students’ historical knowledge through reading The Remains of the Day, this essay delves into cross-curricular teaching, dual-coded theory aspects and revision of suggested plans to improve learner’s understanding of historical novels, characters, events, and descriptions to grasp and reflect upon such historical knowledge. Several methods for enhancing students’ knowledge and to improve vocabulary knowledge are provided. LÄS MER

  5. 5. Lärares attityder till undervisning i engelska i två grannländer : En jämförelse mellan gymnasielärare i Västerbotten och Österbotten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Alexander Fellman; Bo Nordlander; [2018]
    Nyckelord :Läroplan; Kursplan; Attityd; Läroplanskoder;

    Sammanfattning : The study aims to find differences and similarities in the English subject for upper-secondary schools in Österbotten Finland and Västerbotten Sweden in the sense of curricular differences and similarities but also teachers’ attitudes to the curriculum. To research whether there are any differences and/or similarities and to analyse the national curriculums, course plans and grading criteria, the study will be enabling the theories in curriculum theory as described by Linde and Englund. LÄS MER