Sökning: "demographic real estate"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden demographic real estate.

  1. 11. Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA : En experimentell studie applicerad på valet av mäklare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Ståhl; Markus Westblad; [2019]
    Nyckelord :WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valency; Volume; WTA; WTP; IRP; eWOM; WOM; Valens; Volym;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Digitaliserad word of mouth, en betydande faktor för WTA   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Andreas Ståhl och Markus Westblad   Handledare: Jonas Kågström, Benny Berggren   Datum: 2019 – Juni    Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur eWOMs volym och valens påverkar konsumenters WTA i valet av tjänst från säljare. I denna studie har en undersökning av begrepp som WTA och eWOM ställts emot varandra i en experimentell design som sedan genom resultatet delat en förståelse för hur volym och valens påverkar valet av en fastighetsmäklare. LÄS MER

  2. 12. The Effects of Government Policies on Real Estate Sector

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Tuuli Kouki; [2018]
    Nyckelord :Real estate; real estate market; government policies; fiscal policy; monetary policy; causality; cointegration; Granger causality; Fastighet; fastighetsmarknaden; regeringenspolitik; finanspolitik; penningpolitik; kausalitet; samverkan; Granger kausalitet;

    Sammanfattning : The study investigates the linkages between government policies and the real estate sector via a case study that was carried out on the Japanese market. The applicability of the results were then discussed in terms of whether similar trends could be seen in other economies facing similar demographic and economic issues as Japan. LÄS MER

  3. 13. Förtroende för fastighetsmäklare : En studie om hur konsumenters förtroende för säljare påverkas av säljarens egenskaper, med prissättningsstrategier som en integrerad del av dessa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabell Morin; Emma Sollert; [2017]
    Nyckelord :Trust; real estate agent; seller; characteristics; pricing; consumer.; Förtroende; fastighetsmäklare; säljare; egenskaper; prissättning; konsument;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och förstå hur konsumenters förtroende för säljare påverkas av säljarens egenskaper, med prissättningsstrategier som en integrerad del av dessa. Metod: Insamling av empiriskt material har skett via en kvantitativ undersökning genom ett frågeformulär som har delats in i fyra teman. LÄS MER

  4. 14. Consumer Behaviour : A case study on consumer behaviour in furniture stores in Shanghai

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Murat Halilovic; [2017]
    Nyckelord :Consumer behaviour; consumer behaviour in furniture stores in shanghai and china; consumption analysis; customer behaviour;

    Sammanfattning : With a booming economy and increase in immigration as well as urbanisation in China, the economic, demographic and consumer landscape is radically changing. Chinese people are moving out from their homes kept in the family for generations and moved into new homes in larger cities, causing a rise in demand for real estate which in turn incentivises furniture demand. LÄS MER

  5. 15. En fastighetsmäklares etiska värderingar : En analys av i vilken utsträckning de demografiska faktorerna påverkar en fastighetsmäklares etiska värderingar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Joel Haglund; Sanne Holgersson; [2015]
    Nyckelord :Real estate broker´s; ethical climate; ethical codes; marketing; gender; age; work experience; Fastighetsmäklare; etiskt klimat; etiska koder; marknadsföring; kön; ålder; arbetslivserfarenhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om de demografiska faktorerna kön, ålder och arbetslivserfarenhet påverkar de etiska värderingarna. Studien kommer även undersöka om de etiska koderna inom företagen påverkar de etiska värderingarna i givna situationer bland försäljare i tjänsteföretag. LÄS MER