Sökning: "demokrati enkät undersökning"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden demokrati enkät undersökning.

  1. 6. Barns delaktighet och inflytande i förskolan. En studie om hur pedagoger beskriver sitt demokratiarbete.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Lotta Forsberg; Nina Milton Haglund; [2007]
    Nyckelord :Delaktighet; inflytande och demokrati;

    Sammanfattning : BakgrundDenna studie handlar om hur pedagoger inom förskolan beskriver att de arbetar med barns inflytande,delaktighet och demokrati och vad som kan påverka eller begränsa detta arbete. Studien bygger på en enkätundersökning, där vi lämnade ut 60 frågeformulär till sex olika förskolor i två kommuner. LÄS MER

  2. 7. Opinionsfriheterna ur ett köns-, socioekonomiskt- och etniskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sara Andersson; Angela Engler; [2006]
    Nyckelord :demokrati; opinionsfriheterna; elever; tolerans; kunskap; medvetenhet; kön; socioekonomi; etnicitet;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att ta reda på om elever i år 5 är toleranta och kunniga om opinionsfriheterna i Sverige och om de är medvetna om att det finns länder som saknar dessa friheter. För att mäta elevers tolerans, kunskap och medvetenhet använde vi enkät. LÄS MER

  3. 8. Vad är viktig kunskap i Samhällskunskap? : En analys av läraruppfattningar

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Anna-Lotta Rylander; [2006]
    Nyckelord :Social studies; Political science; Economics; Sociology; Society; Geography; Law; complexity democracy; Samhällskunskap; stoffträngsel; Sociologi; Rättskunskap; Samhällsgeografi; Statsvetenskap Nationalekonomi; demokrati; färdighetskunskap; förtrogenhetskunskap;

    Sammanfattning : Title: What is important knowledge in social studies- An analyse of opinions among teachers in social studies The aim of this paper is to increase the awareness about how teachers in Social studies think about goals and substance in the subject. I also want to get a picture about what kinds of problems teacher’s experiences when teaching Social studies. LÄS MER