Sökning: "detta"

Visar resultat 1 - 5 av 66399 uppsatser innehållade ordet detta.

  1. 1. REKOMMENDERAT AV EN VÄN En kvalitativ intervjustudie om hur konsumenter uppfattar influencers i digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Karlsson; [2017-10-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpProgram: Medie- och kommunikationsvetarprogrammetNivå: GrundnivåTermin/år: Vt 2017Handledare: Mathias FärdighKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 47 sidor exkl. referenser och bilagorAntal ord: 18 421 ord exkl. LÄS MER

  2. 2. ”MAN VILL HELLRE HÄRMA EN PERSON ÄN ETT VARUMÄRKE” En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Körling; Rebecca Nordin; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpKurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: VT17Handledare: Malin SveningssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 45Antal ord: 18 935Nyckelord:Youtube, reklam, influencer marketing, unga, sponsrat innehåll, trovärdighet, köpbenägenhet.Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur unga upplever reklam i form av sponsrade inlägg från influencers på Youtube, samt om de upplever att denna typ av reklam har effekt på deras köpbenägenhet. LÄS MER

  3. 3. PRATA POLITIK PÅ FACEBOOK En kvantitativ innehållsanalys av svenska politiska partiers användning av Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Hagbranth; Mikael Hermansson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Medie- och kommunikationsvetenskap – PR, opinionsbildning och omvärldNivå:GrundnivåTermin/år:VT 2017Handledare:Nicklas HåkanssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:57Antal ord:15 505Nyckelord:Politik, Sociala medier, Facebook, Tvåvägskommunikation, Politisk kommunikation, Politics, Social media, Political Public Relations, Kommunikationsfunktioner, FramingSyfte:Denna rapport ämnar undersöka hur svenska riksdagspartier kommunicerar med befolkningen på Facebook mellan åren 2012–2016. De två ämnen som ligger till grund för undersökningen är sjukvård och utbildning. LÄS MER

  4. 4. REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Catherine Lavér; Louise Nordahl; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete: 15 hpKurs:Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: VT2017Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 46Antal ord: 18 126Nyckelord:Riktad reklam, Facebook, Instagram, integritet, övervakning, sociala medier, riktad marknadsföringSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur användare av sociala medier upplever denriktade reklamen ur ett integritetsperspektiv.Teori: Studiens teoretiska ramverk innehåller teori och tidigare forskning om övervakning,integritet, reklam och användning av sociala medier. LÄS MER

  5. 5. DIGITALISERINGSPROCESSEN I VUXENUTBILDNINGEN En empirisk studie om lärares resonemang kring digitaliseringsprocessen i den kommunala vuxenutbildningen

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Svetlana Söderlund; [2017-10-03]
    Nyckelord :digitalisering; IT-strategi; vuxenutbildning; kontext; medierande artefakter; TPACK; digitala verktyg; digitala aktiviteter; digital kompetens; lärande; styrdokument; digitalization; IT-strategy; adult education; context; mediating artifacts; digital tools; digital activities; digital competence; learning; steering documents;

    Sammanfattning : The background to this study lies in the social development taking place in the field of digita-lization. Today, the discussion is no longer if or how people will use digital tools and resources in their learning, but in what ways they are used in learning and what skills are therefore developed. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet detta.

Din email-adress: