Sökning: "examensförordning"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet examensförordning.

  1. 6. Kollegial handledning i yrkespraktiken - en intervjustudie med några nyutbildade speciallärare

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Ugarph; [2017]
    Nyckelord :Ekologisk systemteori; inkludering; kollegial handledning; normkritik; relationellt perspektiv;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstractKollegial handledning i yrkespraktiken - en intervjustudie med några nyutbildade speciallärare. Collegial Coaching in the Profession - a Study of Interviews with newly qualified Special Need Teachers. Speciallärarprogrammet, Skolutveckling och ledarskap. Lärande och samhälle, Malmö högskola, 90 hp. LÄS MER

  2. 7. Vad förväntar de sig? En studie om 43 grundskollärares förväntningar på specialpedagogen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Karin Steneros Einvall; [2014-08-25]
    Nyckelord :specialpedagog; arbetsuppgifter; kompetens; examensförordning;

    Sammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet är att undersöka vad lärare förväntar sig att specialpedagogen ska arbeta med och hur dessa förväntningar ställer sig i relation till de kompetenser som specialpedagogen har enligt examensförordningen. Teori: Det är en statistisk studie som bygger på en enkät med fasta svarsalternativ och en öppen fråga. LÄS MER

  3. 8. Specialpedagogens utmanande och utvecklande uppdrag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Victoria Bülow; [2014-05-06]
    Nyckelord :specialpedagog; skolutveckling; handledning; mandat; legitimitet;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka hur specialpedagoger och en tjänsteman beskriver att deras uppdrag organiseras på de undersökta skolorna med särskilt fokus på skolutveckling. Följande frågeställningar utgjorde ett stöd för att uppnå studiens syfte. LÄS MER

  4. 9. Pedagogers syn på kunskapsbedömning i träningsskolan

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ingela Cronqvist; Eva Tibblin; [2013]
    Nyckelord :Bedömning; funktionsnedsättning; kunskap; träningsskolan;

    Sammanfattning : Problemområde: En ny läroplan, Lgrsä11 (Skoverket, 2011a) för grundsärskolans inriktning träningsskola togs i bruk 1 juli, 2011. I och med denna ska eleverna i träningsskolan för första gången kunskapsbedömas. LÄS MER

  5. 10. Visionen om en inkluderande skola möter en praktisk pedagogisk verklighet. : Pedagogers erfarenheter och förväntningar på speciallärare och specialpedagoger.

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :May Launy; [2010]
    Nyckelord :Speciallärare; Specialpedagogik; Specialpedagoger; Skolutveckling; Examensförordning;

    Sammanfattning : Studien syftar till att ge en bild av den verklighet som pedagoger beskriver genom sina egna erfarenheter. Deras arbete med elever utgör varje skolas kärnverksamhet. En skola som det ställs många skilda förväntningar på från det omgivande samhället, pedagoger, föräldrar och elever. LÄS MER