Sökning: "förslag på kvalitativ undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 440 uppsatser innehållade orden förslag på kvalitativ undersökning.

  1. 1. Vilka träningsmetoder används för anfallsspelet i herrallsvenskan? : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Hampik Morad; [2024]
    Nyckelord :Fotbollsträning; Träningsmetodik; tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka träningsmetoder som elitfotbollstränare i herrallsvenskan använder i sina träningar för att överföra sina principer inom anfallsspelets olika skeden till sina spelare. Frågeställningar ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet speluppbyggnad? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet komma till avslut och göra mål? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet kontring? Metod Studien genomfördes med en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer användes för att undersöka träningsmetoder som tränarna använder för att träna anfallsspel. LÄS MER

  2. 2. Är det någon som bryr sig? : En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Sanfridsson; Lina Tollsten; [2024]
    Nyckelord :Self-determination theory; Autonomy; Competence; Relatedness; Leadership; Motivation; Självbestämmandeteorin; autonomi; kompetens; tillhörighet; ledarskap; motivation;

    Sammanfattning : Titel: Är det någon som bryr sig? - En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jakob Sanfridsson och Lina Tollsten   Handledare: Monika Wallmon   Datum: 2024, januari   Syfte: Att undersöka och analysera motivationsfaktorer hos högskolelärare och yrkesidrottstränare, utifrån självbestämmandeteorin. Genom att identifiera likheter och skillnader i motivationsdrivkrafter för dessa två grupper, ämnar studien bidra till en djupare förståelse av hur olika faktorer påverkar motivationen inom olika yrkesområden. LÄS MER

  3. 3. Estetiska läroprocesser och användningen av AKK i förskolan : En undersökning av dess inverkan på barns kommunikation och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Cornelia Sandberg Sundqvist; [2024]
    Nyckelord :Alternativ kompletterande kommunikation; AKK; estetiska lärprocesser; barns språkutveckling; de 100 språken;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka förskollärares uppfattningar och beskrivningar av alternativ kompletterande kommunikation (AKK) och deras uppfattningar på att appliceras AKK i estetiska lärprocesser. Studien har genomförts med hjälp av en kvalitativ forskningsmetod, där tre legitimerade förskollärare har valts ut genom ett bekvämlighetsurval, kriteriestyrt urval och har intervjuats med hjälp av en intervjuguide. LÄS MER

  4. 4. Kompetensåterföring inom samverkansprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Stina Josephson; [2023]
    Nyckelord :samverkan; partnering; konstruktion; kompetens; förbättringsarbete; byggbransch och projektering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samverkan: Samverkansprojekt blir allt mer och mer vanligt för större infrastrukturprojekt i Sverige. I ett samverkansprojekt samarbetar de olika aktörerna för att tillsammans arbeta fram till ett gemensamt mål och dessa projekt har flera fördelar, bland annat ökad transparens och ofta högre kvalitet. LÄS MER

  5. 5. Språkutveckling i den fria leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Tropp; Claudia Yaacoub; [2023]
    Nyckelord :Språkutveckling; Fri lek; Deltagande;

    Sammanfattning : Inledning: Språkutveckling och lek är stora och viktiga områden i förskolans verksamhet. Förskollärare bör vara medvetna om och ha kunskap kring att arbeta med språkutveckling i stimulerande miljöer där barn känner sig trygga. LÄS MER