Sökning: "face to face meeting"
Visar resultat 1 - 5 av 260 uppsatser innehållade orden face to face meeting.
1. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER
2. Att möta det oundvikliga : En kvalitativ litteraturstudieom patienters upplevelse av lidande i palliativ vård
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård syftar till att minska lidande och främja livskvaliteten för patienter. Den palliativa vården återfinns globalt och kan ses i olika vårdmiljöer. Lidandet, varierande och individuellt, är närvarande inom vårdandet. LÄS MER
3. Sjuksköterskors erfarenheter av omvårdnad vid demenssjukdom : En litteraturöversikt med kvalitativ design
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Globalt lever 55 miljoner personer med demenssjukdom. Mötet mellan sjuksköterskan och patienten med demenssjukdom sker i nästintill alla vårdsammanhang. LÄS MER
4. Beyond Formal Roles: A Balanced Leadership Approach to Leadership in Virtual Teams
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : are becoming more complex such that they are beginning to branch out beyond the traditional top-down structures. Regardless of the structure of an organization, leadership seems to be a constant force that drives it to achieve set goals. LÄS MER
5. Challenges and strategies of teaching swedish to low – literacy skilled immigrants
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The present study aims to investigate the challenges SFI teachers face when teaching basic Swedish to low-literacy skilled immigrants, and the strategies they implement to teach these groups. Particularly, this study looks for any indications of Vygotsky’s sociocultural theory (SCT) in the teaching methods used while teaching SFI to individuals who lack literacy. LÄS MER