Sökning: "hållbar kommunikation företag"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade orden hållbar kommunikation företag.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning genom dubbel väsentlighetsanalys : Effekter på legitimitet och intressenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Leijonqvist; Maja Mattiasdotter; [2024]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; dubbel väsentlighetsanalys; hållbarhetsredovisning; EUdirektiv; intressenter; legitimitet;

    Sammanfattning : I en värld där hållbar utveckling blir allt mer centralt skapas osäkerheter på marknaden. Dessa osäkerheter kan påverka utbud och efterfrågan och nya regleringar kan komma att bli begränsande för företagen. LÄS MER

  2. 2. Interactive infographics for communicating sustainability : Use of an interactive infographic in explaining a complex sustainability framework for companies

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Rodrigo Esparza Salas; [2023]
    Nyckelord :interactivity; sustainability; informative illustration; information graphics; user experience; engagement; interaktivitet; hållbarhet; informativ illustration; informationsgrafik; användarupplevelse; engagemang;

    Sammanfattning : The natural world is under immense and increasing pressure caused by human activity. The adjustment from a state of declining nature to a more sustainable world requires changes of social and economic activities by individuals, societies, and the private sector. LÄS MER

  3. 3. CSR communication and the use of recycled synthetic fibres in the fashion industry: A content analysis study of two Swedish fashion brands

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Linn Löfling; [2023]
    Nyckelord :recycled synthetic fibres; fast fashion; slow fashion; CSR communication; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The fashion industry is one of the largest contributors to environmental issues and has a significant part of plastic production due to the use of synthetic fibres. Much scientific research indicates that the fast fashion model is a significant part of using synthetic fibres; however, slow fashion brands are also using the fibres. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisningar: att kommunicera utvecklingen och konsekvenserna av sin verksamhet : En kvalitativ studie om sex företag inom den svenska dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Tom Andersson Landén; André Orellana von Essen; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Communication; CSR; The Swedish beverage industry; Annual accounting act.; Hållbarhetsredovisning; Kommunikation; CSR; Svenska dryckesbranschen; Årsredovisningslag.;

    Sammanfattning : Sedan flera år tillbaka har det diskuterats hur samt vilket ansvar som företag bör ta inom samhället. Idag är det en självklarhet att företag bör arbeta för hållbarhet samt med Corporate Social Responsibility samtidigt som de måste redovisa sitt arbete enligt lag. LÄS MER