Sökning: "high -tech fashion"

Visar resultat 1 - 5 av 375 uppsatser innehållade orden high -tech fashion.

  1. 1. Optical Communication using Nanowires and Molecular Memory Systems

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Synkrotronljusfysik

    Författare :Thomas Kjellberg Jensen; [2024]
    Nyckelord :neuromorphic computing; nanowire; molecular dye; DASA photoswitch; OBIC; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Neuromorphic computational networks, inspired by biological neural networks, provide a possible way of lowering computational energy cost, while at the same time allowing for much more sophisticated devices capable of real-time inferences and learning. Since simulating artificial neural networks on conventional computers is particularly inefficient, the development of neuromorphic devices is strongly motivated as the reliance on AI-models increases. LÄS MER

  2. 2. Deadstock-textilier: En analys av dess hållbarhetspotential och strategiska värde för företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Banck; Hampus Knutsson; [2023-09-22]
    Nyckelord :Deadstock textiles; Sustainable fashion industry; Textile waste products; Circular economy; Strategy; Challenges; Upcycling;

    Sammanfattning : The textile fashion industry has a significant environmental impact. The industry accounts for 10% of the world's total carbon dioxide emissions and also leads to other negative environmental impacts. To adapt to environmental goals, including achieving the 1.5-degree target presented by the IPCC, the industry must undergo changes. LÄS MER

  3. 3. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hansson; Tobias Stenström; [2023-06-28]
    Nyckelord :: luxury fashion; budget fashion; Japanese fashion; marketing mix; Japanese culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER

  4. 4. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 5. Using Quality Diversity in Genetic Programming to Improve Automatic Learning of Behaviour Trees

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Willemsen; [2023]
    Nyckelord :Behaviour Trees; Genetic Programming; Quality Diversity; Gedragsbomen; Genetische Programmering; Kwaliteitsdiversiteit; Beteendeträd; Genetisk Programmering; Kvalitetsmångfald;

    Sammanfattning : One of the main purposes of the fields of Robotics and Artificial Intelligence is to develop solutions that can autonomously solve problems. An important part of this is synthesising behaviours of robots. Behaviour Trees are a tree structure that enables combining existing lower level behaviours into a high level behaviour through task switching. LÄS MER