Sökning: "information management c-uppsats"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden information management c-uppsats.
6. Fastighetsekonomers motivation i yrkesliv och utbildning
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Abstract Titel: Fastighetsekonomers motivation i yrkesliv och utbildning Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Mahtab Yousefi & Tony Esso Handledare: Jonas Kågström Datum: 2011 - 06 Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka blivande fastighetsekonomers motivation på utbildningen och yrket, som vi sedan skulle jämföra med yrkesverksamma. Samtliga intervjupersoner är befintliga och gamla studenter från Högskolan i Gävle. LÄS MER
7. Fallstudie av SJ:s krishantering och varumärkesuppbyggnad
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Fallstudie av SJ:s krishantering och varumärkesuppbyggnad Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Madeleine Olsson och Serin Marangoz Handledare: Jonas Kågström Datum: Maj 2010 Syfte: Syftet med vår uppsats är att öka förståelsen för hur en kris påverkar företagets varumärke samt jämföra huruvida SJ:s krishantering stämmer överens med teorin. SJ:s kriser har resulterat i att konkurrensen blir större och att de tappar allt för många kunder som numera väljer andra bolag eller andra transportmedel. LÄS MER
8. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER
9. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER
10. Bolagsvärdering enligt valuebased management : - tillämpning på Skistar
Kandidat-uppsats, Institutionen för Ekonomi och Informatik; Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Level: Thesis in Business Administration Date: 20009-06-11 Authors: Anders Johansson & Johan Myhr E-mail: [email protected], [email protected] Tutor: Mona Andersson Title: Company valuation according to Value Based Management – application to SkiStar Problem: Different operators constantly supervise Companies listed at the stockmarket. LÄS MER