Sökning: "introduktionsstadiet"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet introduktionsstadiet.

  1. 1. Att ta steget in i Upplevelseekonomin : Upplevelseplan för Öckerö Resort

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jimmy Antonsson; [2010]
    Nyckelord :Experience Economy; Storytelling; Host; Upplevelseekonomi; Storytelling Värdskap;

    Sammanfattning : Upplevelseplan för Öckerö Resort lyder underrubriken på denna uppsats. Öckerö Resort är ett kommande resort nära Göteborg som förhoppningsvis inom kort ska öppna portarna för gästerna. Tanken bakom namnet upplevelseplan ligger i fokuset på upplevelser, därav upplevelseplan och inte marknadsplan eller affärsplan. LÄS MER

  2. 2. Prestationsmätning i tillväxtföretag -En fallstudie i förändringen av prestationsmätning inom snabbväxande företag

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mika Veijalainen; David Ståhle; [2006]
    Nyckelord :Tillväxt; prestationsmätning; företagsekonomiska styrsystem; ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagsklimatet idag karaktäriseras av snabba förändringar, nya teknologier samt hård konkurrens och det krävs ständig förnyelse för att överleva och växa. Kraven för att skapa konkurrensfördelar och tillväxt medför ett ökat informationsbehov och ett snabbare beslutstagande. LÄS MER

  3. 3. Vilket mervärde ger det svenska ursprunget en produkt på den australiensiska marknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Karl Karlsson; [2006]
    Nyckelord :Brand; country-of-origin effect; Sweden; Australia.; Varumärke; effekten av ursprungslandsmärkning; Sverige; Australien.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om Sverige som produktland ger ett mervärde åt produkter relaterade till Sverige på den australiensiska markanden. Studien är grundad på en enkätstudie som utfördes på 67 personer i Toowoomba, Australien. LÄS MER

  4. 4. Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joel Ekstrand; Sofia Nordling; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklam; Värdeskapande; Överetablering;

    Sammanfattning : Dagens reklambransch är starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje år. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring är endast några faktorer som bidrar till den ökade svårigheten för reklambyråer att överleva på marknaden. LÄS MER