Sökning: "job advertisement"

Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade orden job advertisement.

  1. 21. Kvinnligt och manligt språkbruk i personliga brev : En kvalitativ studie om hur kvinnor och män framställer sina egenskaper i personliga brev

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Linda Ring; [2019]
    Nyckelord :Systemic functional grammar; process analysis; Impression Management; personal letter; gender; female; male;

    Sammanfattning : In previous linguistic research, it has been found that there is an indirect relationship between gender and language usage. It has also been found that men and women use language in a distinctive way in their work role. LÄS MER

  2. 22. Matcha platsannonser och arbetssökande med maskininlärning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Mikael Carlstein; Kim Vigren; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka möjligheten att matcha arbetssökande och platsannonser efter generella kompetenser. Generella kompetenser behandlar hur arbetssökande agerar i relation till andra, löser sina arbetsuppgifter och agerar i relation till förändring. LÄS MER

  3. 23. ”Vi söker en noggrann och kreativ bläckfisk” En kvalitativ innehållsanalys av platsannonser på LinkedIn för kommunikatörer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Molin; Karin Wikingsson; [2019]
    Nyckelord :strategic communication; roles; communication professional; professionalization; LinkedIn; recruitment advertisement; strategisk kommunikation; roller; kommunikatör; professionalisering; re-kryteringsannonsering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kommunikatörer är en yrkesgrupp som både kämpar för sin legitimitet och ett tyd-liggörande av vad rollen innebär. Denna studie syftar till att undersöka hur kommu-nikatören porträtteras i platsannonser på LinkedIn. Studien utgår från en socialkon-struktivistisk ansats, där rollen antas konstrueras genom hur den beskrivs och talas om. LÄS MER

  4. 24. How Does Evaluative Content in Job Advertisements Influence Job Seekers Perception of Organizational Fit?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emma Eldered; [2019]
    Nyckelord :the evaluative factor; person-organization fit; job advertisement; selfratings; recruitment process; Social Sciences;

    Sammanfattning : The contemporary job advertisement is characterized by enhancing organizational attributes that are perceived as desirable. To what extent this evaluative way of writing advertisements affects job seekers perception of organizations is an area that requires more attention within research. LÄS MER

  5. 25. "Jag är inte den tjejen" : En kvalitativ fallstudie hos Gästrike Räddningstjänst

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elina Bertilsson; Jenny Korhonen; [2018]
    Nyckelord :norm; gender; norm criticism; segregation; equality of the sexes; equality; Gästrike Räddningstjänst; job advertisement; diversity; firefighter;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how career listings are interpreted from a recipient perspective. We intend to investigate if Gästrike Räddningstjänst’s job advertisements create ideas about the firefighter. LÄS MER